Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Fotogalerie: Premiéra Sněhové královny na hudbu Prokofjeva v Baletu ND
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Tanec

Fotogalerie: Premiéra Sněhové královny na hudbu Prokofjeva v Baletu ND

ČTKredakce
Published: 03/03/2016
Share
3 Min Read
SHARE

V pražské Státní opeře měl ve čtvrtek večer premiéru balet Sněhová královna. Choreografii Brita Michaela Cordera v české premiéře nastudoval Balet Národního divadla. Choreograf se inspiroval hudbou z méně často uváděného baletu Sergeje Prokofjeva Kamenný kvítek a slavnou pohádkou Hanse Christiana Andersena.

Michael Corder vytvořil Sněhovou královnu v roce 2007 pro Anglický národní balet, kde titulní roli tančila primabalerína Daria Klimentová. V Praze krutou krasavici v premiérovém obsazení ztvárnila první sólistka Baletu ND Alina Nanu, která je podle choreografa postavou a stylem tance Klimentové velice podobná. Alternovat ji budou první sólistky Nikola Márová a Miho Ogimoto.

Corder byl od dětství okouzlen Prokofjevovou hudbou, o inscenaci Kamenného kvítku prý uvažoval dlouho. Pod tlakem cenzury v tehdejším Sovětském svazu se Prokofjev a jeho manželka rozhodli na přelomu čtyřicátých a padesátých let postavit balet na staré pohádce pocházející z oblasti Uralu. Mezi třemi postavami se odehrává novoromantický příběh boje dobra a zla.

Na Západě je balet málo známý, což bránilo i Corderovi v nastudování, obával se o jeho návštěvnost. „Pak mě napadlo, že by se hudba hodila ke Sněhové královně – jsou tam podobné situace, kouzla, triky a intriky. Jsou tam také tři postavy – je to úplná paralela,“ popsal svou inspiraci před českou premiérou.

Příběh Sněhové královny v Corderově pojetí nevypráví jenom pohádku o vládkyni zimy, ale také přináší poselství: vyzdvihuje statečnost dívky Gerdy v protikladu s přesvědčivostí Sněhové královny jako ztělesněním zimy a moci přírody. Právě motivy přírody se objevují i v pohádce Hanse Christiana Andersena, kterou je dílo inspirováno.

Rozhovor, který Michael Corder poskytl před několika dny Opeře Plus, najdete zde. Naši recenzi první i druhé premiéry pražského nastudování Sněhové královny přineseme v závěru tohoto týdne.

Sergej Prokofjev:
Sněhová královna
Choreografie a režie: Michael Corder
Hudební úprava: Julian Philips

Hudební nastudování: Václav Zahradník
Dirigent: Václav Zahradník (alt. Sergej Poluektov)
Scéna a kostýmy: Mark Bailey
Světelný design: Paul Pyant
Asistenti choreografa: Yuri Uchiumi, Marilyn Vella-Gatt

Balet Národního divadla
Orchestr Státní opery
Premiéra 3. března 2016 Státní opera Praha

Sněhová královna – Alina Nanu (alt. Nikola Márová / Miho Ogimoto)
Gerda – Magdaléna Matějková (alt. Andrea Kramešová / Alexandra Pera)
Káj – Ondřej Vinklát (alt. Karel Audy / Matěj Šust)
Cikánská dívka – Michaela Wenzelová (alt. Monika Hejduková / Zuzana Šimáková)
Cikánský chlapec – Giovanni Rotolo (alt. Veaceslav Burlac / Guido Sarno)
Babička – Nelly Danko (alt. Michaela Černá)
Vlci – Mathieu Rouaux / Michal Štípa (alt. Marek Svobodník /Patrik Holeček / Jiří Kodym / Sergi Nicolau)

Lišky – Sophie Benoit / Alexandra Pera (alt. Irina Burduja / Zuzana Šimáková / Aya Watanabe)
Bílá růže – Jonáš Dolník (alt. Kryštof Šimek / Jiří Waňka)
Rudá růže – Matěj Šust (alt. Paul Tudor Moldoveanu / Petr Strnad)
Sob – Federico Ievoli (alt. Domenico di Cristo)

www.narodni-divadlo.cz

TAGGED:Balet Národního divadlaMichael CorderNárodní divadloThe Snow Queen
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Pražská konzervatoř uvádí XX. Flétnový den
Next Article Cesty za jevištním tancem v operách 17. a 18. století (1)
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up