Natalie Abrahami (* cca 1979) je britská divadelní, operní a filmová režisérka, která se specializuje na kolaborativní nová díla a současné interpretace klasických her. Patří mezi výrazné postavy současného britského divadla a je známá svým důrazem na ekologicky uvědomělé divadelní produkce.
Životopis
Natalie Abrahami vystudovala angličtinu na Christ’s College v Cambridge, kde získala titul s vyznamenáním. Svou kariéru zahájila jako Graduate Trainee na prestižním Royal Court Theatre, kde pracovala s uměleckým ředitelem Ianem Ricksonem. Poté pokračovala ve výcviku na National Theatre Studio a Young Vic. V roce 2005 získala James Menzies-Kitchin Trust Award za režii Beckettových her Play a Not I v Battersea Arts Centre. Od roku 2007 do 2012 působila společně s Carrie Cracknell jako umělecká ředitelka Gate Theatre v Notting Hill, což bylo poprvé, kdy toto divadlo vedl dvojici režisérů. V letech 2013-2016 byla Associate Director na Young Vic a později se stala nezávislou režisérkou.
Tvorba
Abrahami režírovala desítky významných inscenací pro přední britská divadla. Mezi její nejznámější práce patří Queen Anne Helen Edmundsonové pro Royal Shakespeare Company (2015, 2017), inscenace Happy Days a Wings s Juliet Stevenson na Young Vic, či After Miss Julie s Natalie Dormer. Spolupracovala s předními dramatiky své generace včetně Lucy Kirkwood, Nick Payne a Alexandry Wood. V oblasti opery režírovala Rusalku Antonína Dvořáka pro Royal Opera House, což byla první ekologicky uvědomělá produkce tohoto divadla. Natočila také několik krátkých filmů včetně Good Grief během pandemie COVID-19.
Význam
Abrahami je považována za průkopnici kolaborativního přístupu k divadlu a současných interpretací klasických děl. Spolu s Carrie Cracknell obnovila prestiž Gate Theatre jako místa pro experimentální mezinárodní divadlo. Její práce významně ovlivnila současnou britskou divadelní scénu, zejména v oblasti angažovaného divadla s ekologickým poselstvím. Je pravidelnou hostující lektorkou na Birkbeck University a byla porotkyní prestižní Susan Smith Blackburn Prize.
Zajímavosti
Abrahami původně plánovala kariéru fotografky, ale během pracovní stáže v reklamní společnosti ji inspirovala práce filmového režiséra Chrise Palmera. Společně s Carrie Cracknell získala grant z Paul Hamlyn Breakthrough Fund for Creative Entrepreneurs za inovativní projekt „Gate Elsewhere“. Klimaticky uvědomělý přístup se stal ústředním principem její práce, což demonstrovala zejména v inscenacích The Trials a Rusalka.