Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Dvakrát Adamova Giselle, ta druhá i v hledáčku bulváru
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Tanec

Dvakrát Adamova Giselle, ta druhá i v hledáčku bulváru

redakce
Published: 01/05/2010
Share
1 Min Read
SHARE

Hodně se toho od dob tanečnice Carlotty Grisi (1819-1899) změnilo. Právě pro svoji ženu nastudoval Jules Perrot společně s Jeanem Corallim taneční zpracování pověsti o neprovdaných dívkách, které zemřely před svatbou a proměnily se ve víly, zjevující se v podobě bludiček osamělým kolemjdoucím, aby připravily jejich zkázu. Giselle s hudbou Adolpha Charlese Adama vyvolala ve čtyřicátých letech 19.století nadšení diváků i kritiky a začala se brzy hrát po celém světě.

Od prvního uvedení Giselle dne 28.června 1841 v pařížské Opeře prošel tanec a jeho vnímání obrovskou proměnou, a tak ani tento slavný titul nezůstal stranou zájmu při nových pokusech o jeho choreografické uchopení. Teatro San Carlo a jeho baletní soubor přišel před pár dny s novým nastudováním jednoho z těchto netradičních ztvárnění, a to z dílny uznávaného choreografa Matse Eka. Ten představuje Giselle jako mentálně postiženou dívku. Bez dalšího komentáře teď pro porovnání dvě ukázky slavného titulu: Nejdřív v provedení tradičním, z Ria de Janeira, a potom v nedáném, již zmíněném nastudování ze San Carla. Alberta tam ztvárnila jedna z hvězd současného světového baletu, Roberto Bolle. Ten se díky tomu dostal i do četných bulvárních plátků, jelikož v závěru této Giselle vystupuje úplně nahý.

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Jan Kučera, SOČR a Tlučhořovi v opeře
Next Article Rossiniho Armida: Triumf Renée Fleming
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up