Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: DOT504 uvedli premiéru své inscenace o touze po násilí
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
ZprávyZprávy Tanec

DOT504 uvedli premiéru své inscenace o touze po násilí

ČTKredakce
Published: 18/10/2014
Share
2 Min Read
SHARE

Premiéru nového představení s názvem Collective Loss of Memory uvedl v divadle Ponec taneční soubor DOT504. Připravili ji choreografové Jozef Fruček a Linda Kapetaneaová, kteří pro skupinu již dříve vytvořili inscenace, jež sklidily mezinárodní ohlas. Collective Loss of Memory se zabývá lidskou touhou po násilí a zabíjení. Premiéra byla součástí festivalu 4+4 dny v pohybu, inscenace se bude hrát ještě v sobotu.

Jozef Fruček a Linda Kapetaneaová se ve svých dílech opakovaně vrací k archetypálním tématům, z nichž k nejčastěji ztvárňovaným patří zejména podoby a podobenství zla a dobra. Díky dlouholetému angažmá obou tvůrců u předního vlámského souboru Ultima Vez jsou jejich choreografie stavěny dynamickým tempem a oplývají nebývalými fyzickými výkony interpretů.

„Ponoříme se do nesmírně silného sociálního jevu, kterým je jedno z největších potěšení lidstva – zabíjet a účastnit se násilí. Toto téma každodenní zkušenosti budeme zkoumat prostřednictvím dějin umění, zejména prostřednictvím jeho výskytu ve výtvarném umění a kulturní kritice,“ říkají choreografové k nové inscenaci.

Představení se dotýkají mnoha druhů násilí včetně etnického nebo sexuálního. Slibovanou provokaci může v inscenaci plnit umělý penis, prezentovaný v krátké mluvené scénce jako umělecké dílo. I taková prezentace ale může pro ty, kdo nemají sexualitu a tělesnost na prvním místě v životě, působit jako násilí.

Přípravě nové inscenace předcházel velký mezinárodní konkurz, nebývalý na tuzemské poměry. Přihlásilo se do něj pět stovek tanečníků a stovka se jich pak v Praze zúčastnila konkurzu s choreografy, z něhož vzešlo pět účastníků představení – jsou z Izraele (Tom Weksler), Belgie (Nathan Jardin), Finska (Joana Kaakinen), Švédska (Knut Vikström Precht) a Slovenska (Daniel Raček).

Tandem Jozef Fruček a Linda Kapetaneaová je známý též jak skupina RootLessRoot Company. „Dá se říct, že Jozef s Lindou během tvorby předchozích dvou inscenací vtiskli souboru DOT504 tvář,“ říká umělecká ředitelka souboru Lenka Ottová. Inscenace Holdin’Fast a 100 Wounded Tears sklidily ohlas u diváků i kritiků a získaly mimo jiné ocenění na festivalu v Edinburghu.

Foto DOT504

TAGGED:4+4 dny v pohybuDOT504 PrahaJozef FručekLinda Kapetanea
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Sergej Radamsky: Pronásledovaný tenor (27)
Next Article Ostrava: Broučkovy Výlety se SKUTRem
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up