Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Den s Anne-Sophií Mutter
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Čtenářský blog

Den s Anne-Sophií Mutter

Pelikánová Zdeňka
Published: 03/05/2016
Share
2 Min Read
SHARE

Čtenáři Opery Plus blogují

Ráda bych se podělila se čtenáři o mimořádný hudební zážitek, který jsem prožila v pátek 29. dubna v pražském Rudolfinu. Dopoledne jsem navštívila houslový masterclass Anne-Sophie Mutter a večer pak její provedení Dvořákova houslového koncertu.

Česká filharmonie - Anne-Sophie Mutter - Praha 27.4.2016 (foto Petr Kadlec)
Česká filharmonie – Anne-Sophie Mutter – Praha 27. 4. 2016 (foto Petr Kadlec)

Již po otevření dveří na slavné pódium bylo jasné, že vstoupila zralá a přitom skromná umělkyně, která si svým šarmem a profesionálním přístupem zcela podmanila publikum. Se studenty pracovala přehledně, svými doporučeními jim pomáhala k lepší technické i interpretační úrovni. Již toto setkání bylo pro mě nesmírně obohacující a působilo na mě celé odpoledne.

Nicméně, večerní zážitek z koncertu naprosto předčil všechna možná očekávání – výkon v houslovém koncertu byl strhující, s nesmírně širokou výrazovou škálou a proveden s  pověstnou německou precizností. Možná někomu mohla chybět česká tradice interpretace, ale proč se jí držet za každou cenu? To bychom nemuseli na koncerty chodit a mohli bychom výkon ve všech jeho parametrech předvídat.

K umocnění celého dojmu přispěla Česká filharmonie svým bravurním výkonem pod taktovkou Manfreda Honecka. Těšila jsem se tedy na provedení Beethovenovy Sedmé symfonie. Musela jsem však o přestávce koncertu odejít, neboť zážitek z Dvořáka byl tak hluboký, že jsem ho nebyla schopna doplnit symfonií. Tímto se v duchu orchestru omlouvám a velice se těším se na jeho další vystoupení.

Česká filharmonie - Anne-Sophie Mutter, Manfred Honeck - Praha 27.4.2016 (foto Petr Kadlec)
Česká filharmonie – Anne-Sophie Mutter, Manfred Honeck – Praha 27. 4. 2016 (foto Petr Kadlec)

Tato reakce na obě páteční setkání je spontánní a vyvolaná uveřejněnou kritikou pana Libora Nováčka. Mám neochvějný pocit, že takovýchto událostí je v životě člověka opravdu poskrovnu, je třeba se o nich zmínit, a působí tak zcela zásadně na všechny oblasti lidského života, nejen toho hudebního…

I váš text rádi v této rubrice uveřejníme. Naše adresa: [email protected]

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Hradecká filharmonie se snad konečně dočká varhan
Next Article 205 let Pražské konzervatoře, 30 let oddělení populární hudby Pražské konzervatoře
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up