Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Česká filharmonie s Ondřejem Vrabcem v polovičních barvách
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Česká filharmonie s Ondřejem Vrabcem v polovičních barvách

Zato v dynamice byl včerejší koncert více než dvojnásobný. Zvuk orchestru postrádal plasticitu a propracované detaily, na které jsme u tohoto hudebního tělesa zvyklí. Přetěžkým úkolem bylo pro Ondřeje Vrabce, který je v České filharmonii na postu asistenta šéfdirigenta a sólohornisty, zastoupit před svými kolegy Jiřího Bělohlávka, který z důvodu rekonvalescence po akutním onemocnění nemohl vystoupit.

sen. Nováček Libor
Published: 18/11/2016
Share
3 Min Read
SHARE
Česká filharmonie - Ondřej Vrabec - Praha 16.11.2016 (foto © Petra Hajská)
Česká filharmonie – Ondřej Vrabec – Praha 16. 11. 2016 (foto © Petra Hajská)

V úvodním díle večera, Beethovenově předehře Egmont, mne zaujal měkký zvuk kontrabasů, který se báječně pojil s ostatními smyčcovými nástroji. Této barevnosti bylo dosaženo podle mého názoru jejich posazením za violoncelly a vyvážeností zvuku, na kterou jsem byl zvyklý po řadu let. Provedení známého díla, obsahující nálady, světla a stíny Goethova hraběte Egmonta, bylo však jediným momentem, který z celého koncertu zaujal.

Schumannův Klavírní koncert v provedení gruzínské klavíristky Khatiji Buniatishvili si zachoval přes svoji třívětou strukturu charakter fantasie. Její interpretace zřetelně ukázala rukopis jejího pedagoga Olega Maisenberga. Energie, kterou sólistka do exponovaných frází vkládá, je obdivuhodná, avšak díky přílišné pedalizaci nevyzní vše tak krystalicky, jak má. A pokud v lyrických částech ještě k tomu není podpořena dynamikou orchestru, nevyzní Schumannovo dílo ve vší své kráse. Přídavek (Brahms/Horowitz – Uherská rapsodie č. 3) ukázal fenomenální virtuozitu, která ale není vším a která byla opět zastřena sešlápnutým pedálem.

Dvořákovy melodie v jeho Symfonii č. 6 jsou krásné a přímo lákají ke kouzelnému a diferencovanému zvuku. I zde se dynamika pohybovala pouze ve vyšších polohách a křečovitost tváře i provedení převažovala. Tuto symfonii mám velmi rád a nahrávky s Rafaelem Kubelíkem nebo Jiřím Bělohlávkem nastavily vysokou laťku. Pro svoji krásu si ji jistě zvolila i Newyorská filharmonie pro koncerty se šéfdirigentem České filharmonie na začátku prosince. Včerejší provedení mne však velmi zklamalo. Přejme České filharmonii a Jiřímu Bělohlávkovi, aby v nacházejícím turné s téměř stejným repertoárem a sólistkou na největších koncertních pódiích v Německu (Köln, München, Hamburg, Düsseldorf, Hannover) byli v plné formě.

 

Hodnocení autora recenze: 70 %

Česká filharmonie & Khatija Buniatishvili
Dirigent: Ondřej Vrabec
Khatija Buniatishvili (klavír)
Česká filharmonie
16., 17. a 18. listopadu 2016 Dvořákova síň Rudolfina Praha
(psáno z koncertu 17. 11. 2016)

program:
Ludwig van Beethoven: Egmont, předehra, op. 84
Robert Schumann: Klavírní koncert a moll, op. 54
Antonín Dvořák: Symfonie č. 6 D dur, op. 60
přídavek:
Johannes Brahms/Vladimir Horowitz: Uherská rapsodie č. 3

www.ceska-filharmonie.cz

TAGGED:Česká filharmonieKhatia BuniatishviliOndřej Vrabec
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Z Met ji před 22 lety vyhodili, teď se Kathleen Battle s ovacemi vrátila
Next Article Vídeň: Rameauův Zoroastre koncertně
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up