Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Cecilia Bartoli se po roce vrátila pro ovace do Rudolfina
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
ZprávyZprávy Hudba

Cecilia Bartoli se po roce vrátila pro ovace do Rudolfina

ČTKredakce
Published: 24/11/2014
Share
3 Min Read
SHARE

Italská mezzosopranistka Cecilia Bartoli v pondělí, téměř přesně po roce, vystoupila v Dvořákově síni pražského Rudolfina. Zatímco loni 12. listopadu nadchnula programem poskládaným ze skladeb autorů klasicismu, letos ji zaplněný sál aplaudoval za árie z její nejnovější nahrávky s názvem Cecilia Bartoli – St Petersburg. Ta nabízí ukázky z oper, jež byly uváděny v osmnáctém století v Petrohradu za vlády tří careven Anny Ivanovny, Alžběty I. Petrovny a Kateřiny II. Veliké.Osmačtyřicetiletou operní divu, která na světové hudební scéně září více než dvacet pět let, publikum přivítalo hned na začátku téměř jako rockovou hvězdu. Stačilo, že se objevila v bílých šatech s dlouhým závojem hned po skladbě Marcia od Hermanna Raupacha v provedení švýcarského souboru I Barocchisti. Za doprovodu orchestru hrajícího na dobové nástroje pod vedením dirigenta Diega Fasolise zahájila Bartoli vystoupení árií Nobil onda z díla Adelaide od Nicoly Porpory.

Koncerty Bartoli se často vyznačují nevšední dramaturgií. Tentokrát se vydala do Prahy s hudebními objevy z archivu petrohradského Mariinského divadla. Proto také v další části večera zazněla díla předních italských a německých skladatelů, které carevny hledající v Evropě kulturní inspiraci pozvaly do Ruska.

Velkým zážitkem pro většinu přítomných byla Raupachova emocemi nabitá árie Jdu na smrt z opery Alceste, kterou Bartoli odzpívala v ruštině. Nadšení vyvolala i skladba Pastor che a notte ombrosa, jejímž autorem je neapolský rodák Francesco Domenico Araia. Soubor I Barocchisti se sólistou Pierem Luigim Fabrettim na hoboj při ní hudbou vytvořil atmosféru přírody a ruské zimy.

Bartoli, která do druhé poloviny programu vyměnila bílé šaty za tyrkysové, stejně jako soubor I Barocchisti sklízeli aplaus i v této části, kdy zazněla například díla Vincenza Manfrediniho, Johanna Adolfa Hasseho nebo George Friedricha Händela. Dlouhotrvajícími ovacemi vestoje si na konci obecenstvo vytleskalo čtyři přídavky, z nichž prvním byla árie Sovente il Sole z díla Antonia Vivaldiho Andromeda liberata. K poslednímu přídavku Bartoli dorazila v oblečení připomínajícím bohaté dámy od carského dvora.

Temperamentní zpěvačka se poprvé v Praze představila v roce 2011, a to hned dvakrát. V červnu nabídla árie z oper Antonia Vivaldiho, v říjnu pak s mimořádným úspěchem zazpívala netradiční program barokní hudby, který pocházel z jejího úspěšného alba Sacrificium, oceněného cenou Grammy.

Foto archiv

TAGGED:Cecilia BartoliDiego FasolisI Barocchisti
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Kostelíku U Ježíška v Plzni se vrátily nejstarší varhany v městě
Next Article Operní panorama Heleny Havlíkové (192)
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up