Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Britští kritici oceňují glyndebournský výkon sopranistky Kateřiny Kněžíkové
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
OperaPR ZprávyPublicistika

Britští kritici oceňují glyndebournský výkon sopranistky Kateřiny Kněžíkové

Na mezinárodně prestižním operním festivalu v Glyndebournu se letos stala nepřehlédnutelnou hvězdou – česká sopranistka Kateřina Kněžíková uchvátila diváky i kritiky v titulní roli Janáčkovy Káti Kabanové. Její výkon je označován za strhující, dojemný i technicky brilantní a britská média se předhánějí v superlativech.

Motlová KateřinaPR
Published: 07/08/2025
Share
2 Min Read
SHARE
Leoš Janáček: Káťa Kabanová, Glyndebourne – Kateřina Kněžíková (foto Marc Brenner)
Leoš Janáček: Káťa Kabanová, Glyndebourne – Kateřina Kněžíková (foto Marc Brenner)

The Times vyzdvihují, že „Glyndebournská sopranistka prožívá každý okamžik: tato inscenace stojí na Kateřině Kněžíkové, která se do titulní role vrací a prožívá ji do posledního detailu; její silný lyrický soprán je nádherně intenzivní a dojemný.“ (Mark Pullinger, The Times)

The Guardian oceňuje preciznost i emocionální hloubku: „Kněžíková je v titulní roli skutečně okouzlující, její tón je stříbrný a přitom hřejivý, s bezchybnou dynamickou kontrolou; přesvědčivě vykresluje vnitřní konflikt Káti.“ (Tim Ashley, The Guardian)

Podle The Standard „je Kateřina Kněžíková v titulní roli pěvecky stejně skvělá jako vždy.“ (Barry Millington, The Standard)

The Financial Times upozorňuje na emocionální odstíny její interpretace: „Jako Káťa přesvědčivě ztělesňuje svobodného ducha toužícího uniknout svazující společnosti; když její hlas stoupá v naději, nejjemnější zpěv odhaluje její zranitelnost.“ (Richard Fairman, Financial Times)

London Unattached oceňuje její výrazovou přirozenost a muzikálnost: „Kněžíková přináší do role, která jí zcela patří, jemné odstíny i přirozenou muzikalitu. Je to part vyžadující sólistku, která je stejně tak herečkou jako pěvkyní, a Kněžíková podala výkon, který právem sklidil ovace vestoje.“

Planet Hugill vyzdvihuje jak lyrickou svěžest, tak dramatickou intenzitu jejího hlasu: „Hllas Kateřiny Kněžíkové měl lyrickou lehkost, která krásně vystihla Kátinu mladost a nezkušenost, zároveň ale i sílu a soustředění potřebné pro závažné scény v pozdější části opery… Ve třetím dějství byla naprosto strhující – dokázala spojit obrovskou vnitřní intenzitu s pocitem ztracenosti tak, že to lámalo srdce.“ (Robert Hugill, Planet Hugill)

Výkony Kateřiny Kněžíkové tak potvrzují její postavení mezi nejvýraznějšími evropskými sopranistkami současnosti a představují další významný úspěch českého operního umění na mezinárodní scéně. Představení opery Káťa Kabanová Leoše Janáčka budou v Glyndebournu probíhat až do 23. srpna. Poté se Kateřina Kněžíková do Británie brzy opět vrátí: 20. září 2025 se poprvé představí na scéně Royal Opera House v rámci speciálního inauguračního koncertu dirigenta Jakuba Hrůši, který se od září 2025 stává hudebním ředitelem Královské opery v Londýně.

TAGGED:Kateřina Kněžíková
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Do Brna zavítají špičkové britské orchestry. Uctí sira Charlese Mackerrase
Next Article Letní slavnosti staré hudby: Passione d´amore,5. srpna 2025, Kostel sv. Šimona a Judy, Praha – Kateryna Kasper a Collegium Marianum (Foto: Petra Hajská) Musí být baroko jen pro barokní specialisty? Kateryna Kasper a Roman Hoza přesvědčili o opaku
5 1 vote
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up