Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Berlínská filharmonie zařadila na program skladbu Miroslava Srnky
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaSoudobá HudbaZe světa

Berlínská filharmonie zařadila na program skladbu Miroslava Srnky

Skladbu českého skladatele Miroslava Srnky Superorganisms zařadila ve dnech 9. až 11. února 2023 do svého programu Berlínská filharmonie. Dirigentem bude Kirill Petrenko.

redakce
Published: 04/05/2022
Share
2 Min Read
SHARE
Miroslav Srnka (zdroj Vojtěch Havlík)
Miroslav Srnka (zdroj Vojtěch Havlík)

Hudební skladatel a pedagog Miroslav Srnka se narodil 23. března 1975. Studoval hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, Hudební fakultu AMU(obor skladba) tamtéž, kompozici na Conservatoire National Supérieur de Paris (profesoři Paul Méfano a Luis Naon). V letech 1998–2002 působil jako zástupce šéfredaktora časopisu Harmonie. Je autorem množství článků o soudobé hudbě v časopisech Harmonie a His Voice. Věnoval se také ediční činnosti jako šéfredaktor pražské pobočky hudebního nakladatelství Bärenreiter. Je zakládajícím členem občanského sdružení SHOCK (Soudobá hudba otevřená celé kultuře, projekty Shocková terapie a Dekonstrukce).

Stylově se orientuje především na zvukový a myšlenkový svět poválečných avantgard, zejména takzvané spektrální hudby. Jeho skladby jsou prováděny více v zahraničí než u nás.

V roce 2001 získal Cenu Gideona Kleina, v roce 2004 Jubilejní cenu Leoše Janáčka a v roce 2009 prestižní skladatelskou Cenu podpory Ernsta von Siemense.

Jeho díla byla uvedena předními českými tělesy pro soudobou hudbu (Agon Orchestra, MoEns, Komorní orchestr Berg, Prague Modern, Ostravská banda) a světovými soubory a interprety soudobé hudby (Ensemble Modern, Ensemble Intercontemporain, Klangforum Wien, BBC Philharmonic, Staatskapelle Dresden, Arditti Quartet).

V roce 2005 byla v berlínské Státní opeře provedena jeho krátká opera Wall (Zeď), v roce 2011 na Mnichovském operním festivalu zazněla jeho komorní opera Make no noise. Ve stejném roce byl proveden hudební komiks pro děti Jakub Pestrokřídlý, kterou si u skladatele objednala Semperoper v Drážďanech. V roce 2016 měla úspěšnou premiéru celovečerní opera Jižní pól na libreto Toma Hollowaye, kterou napsal na objednávku Bavorské státní opery. 

Rozhovor s Miroslavem Srnkou si můžete přečíst zde.

TAGGED:Berliner PhilharmonieMiroslav SrnkaSEZ
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Plánovaná lokace výstavby nového koncertního sálu Vltavská filharmonie - vizualizace (zdroj IPR Praha) Pražské jaro představí vítězný návrh Vltavské filharmonie
Next Article David Robert Coleman (zdroj David Robert Coleman) David Robert Coleman: Zapojit se do něčeho nového může vést k uměleckému osvěžení a odměně
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up