Autor: Špalková Gabriela

Jan Bartoš: Noty vás můžou přenést do hlavy a srdce autora

Rozhovor s Janem Bartošem má zvláštní účinek – stačí pár slov a…

Triumfální symfonie Bedřicha Smetany potvrdila kompoziční genialitu svého tvůrce

Plzeňská filharmonie otevřela sezónu 2024/25 ambiciózním koncertem v rámci Roku české hudby –…

Muzikolog Tomáš Slavický: Jan Zach byl hudební experimentátor své doby

Dílo českého skladatele období „předklasicismu“ Jana Zacha (1713–1773) nemá v povědomí široké české…

FOK a Mahler: 90 let tradice a monumentální výzva

Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK zahájil ve středu 18. září 2024…

Muzikoložka Eva Velická: Nejžádanějším českým autorem Smetana není

O autenticitě hudebních materiálů, zájmu o ně a dílo Bedřicha Smetany a…

Procházky uměním vsadily ve Staré synagoze v Plzni na česko-německé vztahy

V rámci celoročního festivalu významné české violistky Jitky Hosprové Procházky uměním se ve…

Mrtvé město na Dvořákově Praze: Orchestrální brilance zastíněná pěveckými výzvami

Festival Dvořákova Praha v letošním roce zařadil na program 10. září 2024 koncertní…

Robert Jindra: Česká tvorba je náš hlavní vývozní artikl

Nová sezóna opery pražského Národního divadla 2024/25 přináší na scénu tituly méně…

Jan Vobořil: Mám rád, když se spojí zvuk několika lesních rohů

S Janem Vobořilem, sólohornistou a vedoucím skupiny lesních rohů České filharmonie plyne čas…

Tomáš Bernhardt: Plzeň byla pro studenta Smetanu vhodný kompromis

Osobnosti, postavy a postavičky té doby ožívají a vy mezi nimi vidíte…