Jan Bartoš: Noty vás můžou přenést do hlavy a srdce autora
Rozhovor s Janem Bartošem má zvláštní účinek – stačí pár slov a…
Triumfální symfonie Bedřicha Smetany potvrdila kompoziční genialitu svého tvůrce
Plzeňská filharmonie otevřela sezónu 2024/25 ambiciózním koncertem v rámci Roku české hudby –…
Muzikolog Tomáš Slavický: Jan Zach byl hudební experimentátor své doby
Dílo českého skladatele období „předklasicismu“ Jana Zacha (1713–1773) nemá v povědomí široké české…
FOK a Mahler: 90 let tradice a monumentální výzva
Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK zahájil ve středu 18. září 2024…
Muzikoložka Eva Velická: Nejžádanějším českým autorem Smetana není
O autenticitě hudebních materiálů, zájmu o ně a dílo Bedřicha Smetany a…
Procházky uměním vsadily ve Staré synagoze v Plzni na česko-německé vztahy
V rámci celoročního festivalu významné české violistky Jitky Hosprové Procházky uměním se ve…
Mrtvé město na Dvořákově Praze: Orchestrální brilance zastíněná pěveckými výzvami
Festival Dvořákova Praha v letošním roce zařadil na program 10. září 2024 koncertní…
Robert Jindra: Česká tvorba je náš hlavní vývozní artikl
Nová sezóna opery pražského Národního divadla 2024/25 přináší na scénu tituly méně…
Jan Vobořil: Mám rád, když se spojí zvuk několika lesních rohů
S Janem Vobořilem, sólohornistou a vedoucím skupiny lesních rohů České filharmonie plyne čas…
Tomáš Bernhardt: Plzeň byla pro studenta Smetanu vhodný kompromis
Osobnosti, postavy a postavičky té doby ožívají a vy mezi nimi vidíte…