Autor: Matuszek Petr

Dechberoucí podmanivost a šíře hlasového projevu: Ildar Abdrazakov v Praze

V roce 2012 řekl Ildar Abdrazakov v rozhovoru zveřejněném na webu v…

Premiéra Jenůfy v dánském Aarhusu s Kyzlinkem a Bergerem

Dánsko určitě nemůžeme počítat mezi operní velmoci: druhé nejvýznamnější operní divadlo v…

Kritická glosa: repríza Dona Carla v drážďanské Semperoper

Repríza Dona Carla v drážďanské Semperoper dvanáct let po premiéře Na reprízu Dona…

Vídeňští filharmonici na Pražském jaru s Lang Langem

Kritická reflexe Jedním z vrcholů letošního šedesátého devátého mezinárodního hudebního festivalu Pražské…

Wagnerův Holanďan v Semperově opeře v novém obsazení

V sobotu 17. května se po několikaměsíční pauze vrátila na jeviště Semperoper…

Kaufmannova nahrávka Zimní cesty: Jak obstojí v konkurenci?

Sumarizačně-kritická reflexe V letošním roce si přidal německý tenorista Jonas Kaufmann další…

Freiberg: Rosenkavalier s českým Oktaviánem

Freiberg (doslova: „svobodné horní město“) je historické a okresní město v Sasku…

Koncertní provedení Straussova Guntrama v drážďanské Semperoper

Straussova operní prvotina Guntram rozhodně není běžným repertoárovým kusem a po zážitku…

Premiéra Elektry v Drážďanech: strhující operní drama – „režii“ navzdory!

Reakce na kritiku Roberta Rytiny Nová Elektra v Drážďanech: každý sám za…

Nebojte se klasiky – s vykřičníkem, nebo otazníkem?

Snaha přiblížit operní či hudební klasiku té nejmladší generaci. Kolikrát to tu…