Autor: Lebrecht Norman

Britský hudební publicista Norman Lebrecht je světově nejvirálnějším hudebním kritikem. Jeho vlastní portál Slippedisc naštíví měsíčně přes 2 miliony unikátních návštěvníků. V České republice se zapsal do povědomí knihou Mýtus jménem Maestro (česky vydal Polyart, Praha 2003), ve které odhaluje mnohdy zákulisí dirigentské profese. O rok později vyšel v češtině jeho biografický román Píseň jmen. Pravidelně spolupracuje s BBC jako komentátor významných hudebních událostí, jeho poslední knižní bestseller je Why Beethoven? Mimo to se celoživotně věnuje studiu života a děl Gustava Mahlera. Kromě odborného významu jeho osobnosti je třeba také zmínit společenské kontroverze s umělci (Yuja Wang – 2020), nebo soud s ředitelem Naxos Records Klausem Heymannem (2007), v obou případech se jednalo o Lebrechtovu nesmlouvavou a příkrou kritiku PR strategií na hraně nebo nemorálních obchodních praktik nahrávacího průmyslu.

Norman Lebrecht spolupracuje Operou PLUS od roku 2020. Je v pravidelném kontaktu s naší redakcí, přebírá od nás některé zprávy, často si ověřuje a upřesňuje informace o českém hudebním dění a přijímá od nás podněty o zajímavých nahrávkách z českého prostředí. Pro Operu PLUS píše eseje a také nám poskytuje svůj nekonečný cyklus Album týdne.

Album týdne Normana Lebrechta: Jak udělat z Beethovena hudebního Frankensteina

To podivné pokušení překomponovat existující díla hudebních velikánů tu bylo vždy. Poslední…

Album týdne Normana Lebrechta: Nová generace a Weinbergova renesance

Norman Lebrecht si pro svou pravidelnou recenzi tento týden vybral nové CD…

Album týdne Normana Lebrechta: Od romantických ozvěn k atonálnímu neznámu

Pro svou dnešní recenzi si Norman Lebrecht vybral nové album sopranistky Claire…

Je Mäkelä dirigent, nebo marketingový produkt?

Nejvíce rušivým elementem, který dnes můžeme na koncertech slyšet, není cvakání a…