Autor: Kazárová Helena

Bigonzettiho Šeherezáda v Praze jako manifest mužské krutosti

Vedení Baletu Národního divadla v Praze si přizvalo k vytvoření podzimní premiéry…

PRO MOU VLAST: Nová premiéra Pražského komorního baletu

Petr Zuska pro Pražský komorní balet choreografoval nové představení nazvané Pro mou…

Za Vlastimilem Harapesem (1946–2024)

Ve středu 15. května 2024 se v nedožitých 78 letech uzavřela životní…

Po stopách tradice: Staronová Sylfida v pražské Státní opeře

Když v roce 1815 debutoval v uherském tanci na prknech kodaňského Dvorního…

Tancem proti materialismu – Shen Yun opět v Praze

S výjimkou dvou minulých „covidových“ let bylo možné každoročně v České republice…

Balet Extra v Českých Budějovicích

Jihočeský baletní soubor vede Lukáš Slavický sedmou sezónu a po čtvrté měli…

Cesty za jevištním tancem v operách 17. a 18. století (4)

Francouzská zkušenost: Castor a Pollux V minulém díle jsem popsala své zkušenosti s Händelovou…

Cesty za jevištním tancem v operách 17. a 18. století (3)

Georg Friedrich Händel a jeho Terpsichora Po prozkoumání podob a úloh jevištního…

Cesty za jevištním tancem v operách 17. a 18. století (2)

Taneční scény v opeře Costanza e Fortezza V prvním díle (najdete jej zde)…

Cesty za jevištním tancem v operách 17. a 18. století (1)

V následujícím malém seriálu bych se ráda podělila o své poznatky a zkušenosti…