Bigonzettiho Šeherezáda v Praze jako manifest mužské krutosti
Vedení Baletu Národního divadla v Praze si přizvalo k vytvoření podzimní premiéry…
PRO MOU VLAST: Nová premiéra Pražského komorního baletu
Petr Zuska pro Pražský komorní balet choreografoval nové představení nazvané Pro mou…
Za Vlastimilem Harapesem (1946–2024)
Ve středu 15. května 2024 se v nedožitých 78 letech uzavřela životní…
Po stopách tradice: Staronová Sylfida v pražské Státní opeře
Když v roce 1815 debutoval v uherském tanci na prknech kodaňského Dvorního…
Tancem proti materialismu – Shen Yun opět v Praze
S výjimkou dvou minulých „covidových“ let bylo možné každoročně v České republice…
Balet Extra v Českých Budějovicích
Jihočeský baletní soubor vede Lukáš Slavický sedmou sezónu a po čtvrté měli…
Cesty za jevištním tancem v operách 17. a 18. století (4)
Francouzská zkušenost: Castor a Pollux V minulém díle jsem popsala své zkušenosti s Händelovou…
Cesty za jevištním tancem v operách 17. a 18. století (3)
Georg Friedrich Händel a jeho Terpsichora Po prozkoumání podob a úloh jevištního…
Cesty za jevištním tancem v operách 17. a 18. století (2)
Taneční scény v opeře Costanza e Fortezza V prvním díle (najdete jej zde)…
Cesty za jevištním tancem v operách 17. a 18. století (1)
V následujícím malém seriálu bych se ráda podělila o své poznatky a zkušenosti…