Autor: Kajzar Martin

Bayreuthský festival: Je žádoucí si aktualizacím Zeleného pahorku přivyknout?

Konec měsíce srpna pro nás znamenal jediné – tradiční bavorskou zastávku v…

Kompletní Prsten Nibelungův ve Wagnerově rodném Lipsku: Tři dny a jeden předvečer

Richard Wagner je lipským rodákem, ale v četné korespondenci vyjadřoval vůči tomuto…

Sněhová královna v Královské švédské opeře: Moderní přístup zaujme dítě i dospělého

Opera současného švédského skladatele Benjamina Staerna umí upoutat nápaditou kompozicí a elegantně…

Bayreuther Festspiele 2019: Strhující mistrovské kurzy a Tristan und Isolde

Při letošní návštěvě Bayreuthu jsme vzhlíželi ke dvěma opěrným bodům, a to…

Teatro dell’Opera di Roma: Tosca do Říma patří odjakživa!

Na otázku, kde je Tosca v rámci hudebně-historických souvislostí skutečně doma, napadne…

Velikonoce s Wagnerem – tentokrát v Praze a ve Vídni

Náš poslední víkend se nesl ve znamení Lohengrina a Parsifala – titulů,…

Pucciniho Bohéma: Návštěva Velkého divadla v Moskvě získává punc sázky na jistotu

Bolšoj Těatr v Moskvě divákům opět nabídnul celistvé a v mnoha ohledech…

Nový Don Giovanni v MET je tak tradiční, jak jen může Mozartova opera být

Když je genialita přenesená na papír natolik výjimečná jako v případě Mozartových…

Bolšoj těatr a Korsakovova Sněguročka. Žádnou „Jarní pohádku“ nečekejte

Pro Velké divadlo v Moskvě je uvedení ruského díla v tradičním nastudování…