„Nová strojní komedie“ v Barceloně
S Hoffmannovými povídkami jsem si připadal už poněkud stigmatizovaný, byl jsem ochotný jet…
Vídeňské zakončení „odříkavé“ sezóny
Iluze se vymstí, i když vycházejí z předpokladů, které se zdají být…
Kouzelná flétna – psychodrama? (3)
(dokončení) Postava Královny noci dělá Kouzelnou flétnu tím, čím je. Ona je…
Kouzelná flétna – psychodrama? (2)
(pokračování) Kouzelná flétna je ovšem také „německá opera“, Singspiel. Také to přispělo…
Kouzelná flétna – psychodrama? (1)
Devět týdnů před Mozartovou smrtí měla premiéru jeho poslední opera, dílo, které…
Jak v Paříži zahájili Massenetův rok
Sté výročí úmrtí významného skladatele Julese Masseneta, který byl na přelomu 19.…
Nové Hoffmannovy povídky v Mnichově
Některé předsudky se občas ukážou být správným nazíráním. V mém případě se…
Pozoruhodná Traviata ve Vídni
Normálně bych se sotva odhodlal psát o jedné z oper „T- tetrády“…
Příliš mnoho Freuda v Mnichově: Mozartův Mitridate
Mithridates VI. Eupator byl vládce pontské říše v Malé Asii v 1.…
Giulio Cesare z Paříže podruhé (a Alcina z Vídně)
Glosa k tématu zprostředkovaných versus živých představení Jako doplnění recenze zhlédnutého představení…