Autor: Janáčková Olga

České Budějovice: Jejich pastorkyňa

První jednání – téměř hyperrealistická scénografie. Podél proscénia lesknoucí se vodní hladina,…

Ifigenie v Aulidě – Gluck nebo Wagner?

Gluckova Ifigenie v Aulidě bývá uváděna z nějakých mně neznámých důvodů méně…

Faust a Markétka teď a tam. Na brněnském výstavišti v pavilonu P

Rekonstrukce divadla přináší všem jeho zaměstnancům značné obtíže, zvlášť když jde o…

Dvě vdovy na tenise v Liberci?

Inu, proč ne. Jsou dvě, mohou hrát dvouhru žen. Českou, moravskou a…

Recenze: Don Hrabal na Nové scéně Národního divadla

Skladatel Miloš Orson Štědroň, rodák z Brna, působící od konce devadesátých let…

Její pastorkyňa v ND v obnoveném hudebním nastudování

Do dvanáct let staré inscenace Její pastorkyně v Národním divadle vstoupil jako…

Jsem kněžna bláznů. Opera o Boženě Němcové

Výsostně ženské téma, opera o Boženě Němcové na libreto Olgy Sommerové, s…

Boj o duši. Tři malé opery na Festivalu Opera 2017

Na Festivalu Opera 2017 proběhly tři poslední dny 2.–4. listopadu a během…

Anne Franková na Festivalu Opera 2017

Festival Opera 2017 pokračuje svou komorní částí, z níž jsme už v…

Ostrava: Otello nebo Jago? Desdemona

V ostravském Národním divadle moravskoslezském hrají Verdiho Otella. Mají představitele titulní role…