České Budějovice: Jejich pastorkyňa
První jednání – téměř hyperrealistická scénografie. Podél proscénia lesknoucí se vodní hladina,…
Ifigenie v Aulidě – Gluck nebo Wagner?
Gluckova Ifigenie v Aulidě bývá uváděna z nějakých mně neznámých důvodů méně…
Faust a Markétka teď a tam. Na brněnském výstavišti v pavilonu P
Rekonstrukce divadla přináší všem jeho zaměstnancům značné obtíže, zvlášť když jde o…
Dvě vdovy na tenise v Liberci?
Inu, proč ne. Jsou dvě, mohou hrát dvouhru žen. Českou, moravskou a…
Recenze: Don Hrabal na Nové scéně Národního divadla
Skladatel Miloš Orson Štědroň, rodák z Brna, působící od konce devadesátých let…
Její pastorkyňa v ND v obnoveném hudebním nastudování
Do dvanáct let staré inscenace Její pastorkyně v Národním divadle vstoupil jako…
Jsem kněžna bláznů. Opera o Boženě Němcové
Výsostně ženské téma, opera o Boženě Němcové na libreto Olgy Sommerové, s…
Boj o duši. Tři malé opery na Festivalu Opera 2017
Na Festivalu Opera 2017 proběhly tři poslední dny 2.–4. listopadu a během…
Anne Franková na Festivalu Opera 2017
Festival Opera 2017 pokračuje svou komorní částí, z níž jsme už v…
Ostrava: Otello nebo Jago? Desdemona
V ostravském Národním divadle moravskoslezském hrají Verdiho Otella. Mají představitele titulní role…