Adam Skoumal: Nejlepším kritikem mých skladeb je má žena
Skladatele a klavíristu Adama Skoumala, mimo jiné vítěze skladatelské soutěže Pražského jara…
TiAmo klade otázky a otevírá ženská témata
Na představení TiAmo, uváděné v rámci festivalu Opera 2022, jsem v neděli…
Režisér Rocc: Miluji spolupráci s žijícími autory
Operní režisér Rocc je kosmopolitním člověkem. Absolvent brněnské JAMU a postgraduálních studií…
Klavírista Kirill Gerstein s Českou filharmonií vrátili divákům radost ze živé hudby
Jistě nebudu sama, pro koho měl středeční podvečerní koncert hvězdného klavíristy Kirilla…
Juraj Filas: Naděje a pozitivní myšlení musí zvítězit nad sebevětším dramatem
Slovenský skladatel Juraj Filas žijící v Praze se svou tvorbou řadí mezi…
S Emilem Viklickým a Pavlem Dominikem o nové verzi opery Oráč a Smrt
Skladatel a klavírista Emil Viklický ani v kultuře nepřející covidové situaci nepolevuje…
Škampovo kvarteto: Vzájemný respekt a vnímavost je pro hraní v kvartetu zásadní
Jak se v současné kultuře nepřející situaci žije a zkouší členům Škampova…
Pocta Miroslavu Langerovi: Dva mistrovské přístupy k tvorbě tónu
„Byl to klavírista s nesmírně vytříbenou tónovou kulturou. A v jeho hře…
Paul McNulty: Každý nástroj má svou vlastní osobnost
Paul McNulty, výrobce replik historických fortepian, zasvětil svému řemeslu celý život. Rodák…