Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Armida Quartett: brilantní dokonalostí a precizností ke kráse
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Armida Quartett: brilantní dokonalostí a precizností ke kráse

sen. Nováček Libor
Published: 22/05/2016
Share
3 Min Read
SHARE

Členové Armida Quartett ukázali téměř posedlost, jak lze sloužit skladateli a s jak velkou úctou naplnit a sdělit obsah jeho děl. Základem jejich hry je dokonalost, vyrovnanost zvuku, technická vybavenost a kvalita všech hráčů. Nikdo zvukem svého nástroje nevyčnívá a do sálu se šíří téměř kvadrofonní zvuk. Nemusí mít ani špičkové italské nástroje. Každá fráze je dovyslovena a má jasnou logiku. Ať v Bergovi nebo Brahmsovi. Všemi dostupnými prostředky zprostředkovali na včerejším koncertě v Sále Marinů velké dynamické odstíny, intimitu i orchestrální zvuk. Nikde ani známka po hrubosti. Předivo hlasů je plastické a hráči Martin Funda, Johanna Staemmler, Teresa Schwamm a Peter-Philipp Staemmler přenášejí na posluchače s naprostou samozřejmostí a německou precizností nádherné barvy. Při jejich vycizelovaném spiccatu, jsem si vzpomněl na mistrovský kurz Anne-Sophie Mutter a její důraz na jeho dokonalé zvládnutí. I pro tento fakt a mimořádný zážitek si pořídím jejich nahrávku Mozarta. Už se moc těším.

Pro posluchače náročný program byl sestaven z děl, jejichž tajné předivo zpěvných hlasů ukázalo nejen Bergovo mistrovství přechodu nálad, ale i provázanost s Brahmsem. Jeho vyjádření světabolu, touhy i melancholie vyznělo ve všech větách v interpretaci Armida Quartett naprosto dokonale a pro posluchače se dílo přes svoji složitost stalo snadno pochopitelné. Andante amoroso bylo „love story“, Allegro misterioso bylo rejem nočního hmyzu. Nastudovat tak složitou skladbu vyžaduje mimořádné schopnosti a nejeden soubor tento technický, ale i psychický křest ohněm neustál.

Brahmsův Smyčcový kvartet č. 2, a moll, op. 51 neslýcháme od českých kvartet často. Lyrika čtyřicetiletého Brahmse, mollová nálada, rytmická bohatost a neuvěřitelná hloubka mne lákala již jako konzervatoristu při jeho nácviku. Vybrousit tenkrát do dokonalosti rytmické složitosti, třeba dvou proti třem, představovalo velký problém. Včerejší absolutní Brahms mne nadchnul ve všech detailech, zejména svým mladistvým elánem a moderní interpretací nového věku. O souboru jistě v budoucnosti hodně uslyšíme.

 

Hodnocení autora glosy: 100 %

Pražské jaro
Víkend komorní hudby II
Armida Quartett
Martin Funda (housle)
Johanna Staemmler (housle)
Teresa Schwamm (viola)
Peter-Philipp Staemmler (violoncello)
21. května 2016 Sál Martinů – Hudební fakulta AMU

program:
Alban Berg: Lyrická suita
Johannes Brahms: Smyčcový kvartet č. 2 a moll op. 51

www.festival.cz

TAGGED:Armida QuartettPražské jaro
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Guarneri trio Prague na Pražském jaru
Next Article Violeta Urmana ozdobí Pražské jaro
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up