
Manažer Anny Netrebko Miguel Esteban v prohlášení uvedl, že sopranistka přepracovala návrh doplňující žaloby proti Metropolitní opeře New York a jejímu šéfovi Peteru Gelbovi. Přidala do něj nová tvrzení o pomluvě, která se vztahují k Gelbovým výrokům proneseným při nedávném mediálním turné na Ukrajině a v Rakousku. Stalo se tak krátce před tím, než soudkyně Analisa Torresová minulý měsíc obnovila projednávání bodu žaloby o diskriminaci z důvodu národnosti. Návrh podle něj ukazuje, že tyto výroky byly odvetou, ohrožovaly bezpečnost Netrebko a měly zastrašit i ostatní zaměstnance MET, aby se nepostavili proti vedení.
Žaloba uvádí, že Gelb i MET systematicky očerňovali sopranistku jako pomstu za to, že se domáhala svých práv. Dokument dále uvádí, že MET a Gelb způsobili další újmu její kariéře tím, že se zlým úmyslem veřejně odrazovali jiné operní domy od jejího angažování.
Součástí podání je i dopis právničky Julie Ulmet soudkyni Torresové, ve kterém Netrebko žádá možnost bránit se proti pokračujícím útokům a obtěžování.
Peter Gelb měl na Ukrajině prohlásit, že Anna Netrebko „vedla určité rozhovory s Kremlem“. Podle právní zástupkyně jde o nově vymyšlené tvrzení. Ani opakované právní výzvy prý nezastavily jeho očerňovací kampaně.
V doplňující žalobě tým Netrebko zdůrazňuje, že Gelb znal její protiválečné výroky z 26. února a 1. března 2022 a byl si vědom jejího protiválečného postoje (což přiznal v e-mailu kolegum), přesto opakovaně uváděl, že se k válce vyjádřila až po ukončení smlouvy s MET 3. března.
Podle žaloby Gelbovi vadilo výroky, že místo jmenovité výzvy Vladimíru Putinovi volala po konci „nesmyslné útočné války“. V e-mailu poděkoval její tehdejší manažerce za „poslední prohlášení odsuzující válku“. Zároveň však v textové zprávě poznamenal, že to „není dostačující, protože veřejnost musí jasně vidět, že Anna je nejen proti válce, ale i proti člověku, který ji vede“. Když Netrebko přiznala, že se Putina bojí, odpověděl, že se má raději bát o svou kariéru.