Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Album týdne Normana Lebrechta: Šostakovič a jeho badatel na jedné desce
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Album týdneChystá seHudbaRecenzeSoudobá HudbaZe světa

Album týdne Normana Lebrechta: Šostakovič a jeho badatel na jedné desce

Jako album týdne si Norman Lebrecht tentokrát vybral nahrávku skladeb Krzysztofa Meyera a Dmitrije Šostakoviče v podání violoncellistky Joanny Sachryn a klavíristy Paula Riviniuse.

Lebrecht Norman
Published: 05/02/2023
Share
2 Min Read
SHARE
Krzysztof Meyer (foto Mariusz Forecki)
Krzysztof Meyer (foto Mariusz Forecki)

Když jsem byl požádán o zrecenzování skladeb žijícího muzikologa, mou první reakcí bylo skočit na první noční vlak z města a nevyhlédnout z okénka před rozedněním. Muzikologie v posledních dvou desetiletích zdegenerovala politickými boji – přičemž jedna z amerických frakcí dokonce tvrdí, že pro získání doktorátu z muzikologie není nutné umět noty.

Polský tvůrce Krzysztof Meyer, který letos oslaví osmdesátku, však není obyčejný muzikolog. Je to největší východoevropská autorita na život a dílo Dmitrije Šostakoviče. Zcela otevřeně mluví o Šostakovičově útlaku tehdejším režimem, čímž si znepřátelil mnoho lidí v jistých kruzích. 20 let učil v Kolíně nad Rýnem a nyní žije v západním Německu.

Jeho Sonáta pro violoncello a klavír je jeho první skladbou, kterou jsem kdy slyšel – a rychle mě upoutala svou nekompromisní směsí lyriky, bojovnosti a nezaměnitelné polskosti v gestech a frázování. Zavede vás do zdánlivě atonální houštiny, aby ji pak originálním obratem a rozuzlením pročistil.

Hudba je fascinující na mnoha úrovních – a ve spojení se Šostakovičovou Sonátou pro violoncello a klavír d moll, op. 40 neodolatelná. Na jedné a téže desce můžete slyšet skladatele i komentátora. Co víc bychom si mohli přát?

Vynikající violoncellistka Joanna Sachryn a klavírista Paul Rivinius hrají vášnivě a bezchybně.

Krzysztof Meyer, Dmitri Shostakovich: Cello-piano sonatas

Krzysztof Meyer: Sonáta pro violoncello a klavír
Dmitrij Šostakovič: Sonáta pro violoncello a klavír d moll, op. 40

Label: Kaleidos
Datum vydání: únor 2022
Hodnocení Normana Lebrechta: ****/*****

TAGGED:Joanna SachrynKrzysztof MeyerPaul RiviniusSEZ
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Tanec Praha & PONEC – divadlo pro tanec hledá manažera komunikace
Next Article Pene Pati, 31. ledna 2023 (zdroj Nachtigall Artists, foto Petr Dyrc) Operní panorama Heleny Havlíkové (399) – Čirá radost ze zpěvu Pene Patiho
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up