Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Album týdne Normana Lebrechta: Díla pro violu a komorní orchestr – Timothy Ridout
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Album týdneChystá seHudbaKlasikaPostřehyRecenzeZe světa

Album týdne Normana Lebrechta: Díla pro violu a komorní orchestr – Timothy Ridout

Britský publicista a hudební kritik Norman Lebrecht si pro dnešní recenzi vybral CD: Díla pro violu a komorní orchestr – Britten, Vaughan Williams, Hindemith, Martinů.

Lebrecht Norman
Published: 14/08/2020
Share
2 Min Read
SHARE
CD: Music for Viola & Chamber Orchestra: Vaughan Williams, Martinů, Hindemith & Britten (zdroj Amazon)

Už dlouho neměla viola výrazného obhájce. Čtyřiadvacetiletého Brita Timothyho Ridouta nyní propagují jako budoucího hvězdného violistu. Podporují tuto vizi atraktivními nahrávkami s Lausennským komorním orchestrem pod taktovkou dalšího mladého Brita, Jamieho Phillipse.

Svita pro violu a orchestr z roku 1934 od Ralpha Vaughana Williamse vyžaduje citlivost vůči vlnícím se konturám a skromné kráse anglického venkova. Svita je postavena na anglických lidových písních. Ani jedna z těchto písní není sama o sobě příliš nápadná, a tak dává interpretovi prostor, aby do nich vložil šíři a vášeň. Celé to působí velmi sympaticky.

Rhapsody-Concerto pro violu a orchestr Bohuslava Martinů je mnohem těžší zkouškou, při které je interpret srovnáván s každým předním violistou posledního staletí. Sólista dostane při vstupu jedinou šanci: Musí změnit puls orchestru nebo se stát jeho zajatcem. Ridout tento manévr zvládá velmi dobře, ne arogantně, nýbrž se svěží přesvědčivostí. Pravda, existují ohnivější interpretace tohoto díla – nahrávky Josefa Suka, Rivky Golani, Nobuky Imai a dalších – ale Ridout se obhajuje mile a s citem pro české rytmy tohoto díla.

Trauermusik od Paula Hindemitha z roku 1936, kterou skladatel napsal po smrti krále George V., je dalším dílem, kterému prospívá sólistova umírněnost, přičemž Lachrymae Benjamina Brittena z roku 1950, kterou Ridout podává s mnohem větší nuancí, je cestou do poněkud jiné temnoty – temnoty osamělosti umělce v dálce. Ridout vše zdolá obratně. Je to rozhodně interpret, kterého bychom měli sledovat.

Music for Viola & Chamber Orchestra: Vaughan Williams, Martinů, Hindemith & Britten
viola: Timothy Ridout
Orchestre de Chambre de Lausanne
dirigent: Jamie Phillips
label: Claves, datum vydání: 28. února 2020

Hodnocení: ****/*****

TAGGED:Jamie PhillipsSEZTimothy Ridout
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Císařské lázně Karlovy Vary (foto Karlovy Vary) Karlovy Vary plánují koncertní sál v Císařských lázních za 100 milionů korun
Next Article V kostele Nejsvětějšího srdce Ježíšova zrestaurovali varhany
5 1 vote
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up