Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Koncert Akademie staré hudby byl ve znamení vodního živlu
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
ZprávyZprávy Hudba

Koncert Akademie staré hudby byl ve znamení vodního živlu

ČTK
Published: 20/05/2015
Share
2 Min Read
SHARE

Další vyprodaný koncert festivalu Pražské jaro, na němž dnes v Rudolfinu vystoupil německý orchestr Akademie staré hudby, byl ve znamení vodního živlu. Představení předznamenal podvečerní déšť. Poté, co si posluchači odložili v šatně mokré kabáty a deštníky, je čekal program složený z hudby představitelů vrcholného baroka, jejichž skladby spojuje element vody. Orchestr s koncertním mistrem Georgem Kallweitem nabídl díla Georga Friedricha Händela, Georga Philippa Telemanna, Marina Maraise a Michela-Richarda Delalanda.Hned v úvodu koncertu návštěvníky v Rudolfinu přivítala Bouře. Maraisova skladba, v jejímž úvodu bouři efektně imitoval rozezvučený plech, pochází z jeho opery Alcyone, kterou titulární violista krále Ludvíka XIV. představil v roce 1706.

Po následující Suitě Le Fontaines de Versailles Michela-Richarda Delalanda určené v roce 1683 k slavnostnímu příjezdu Ludvíka XIV. do Versailles následovalo další dílo s vodní tématikou – Telemannova Overtura C dur. Každá věta tohoto díla se vztahuje k některé z mytologických postav spojených s vodou. Skladba známá též pod názvem Hamburský odliv a příliv je uměleckou snahou o hudební ztvárnění vody jako takové.

Po přestávce zazněla Händelova slavná Vodní hudba, která vznikla na objednávku anglického krále Jiřího I., jemuž měla sloužit jako hudební doprovod k vyjížďce po Temži. Händel vybral pestré nástrojové obsazení složené především z dechů a nápaditou formu orchestrální suity, která je směsí nejrůznějších tanců hlavně francouzského původu.

Akademie staré hudby se s úspěchem na Pražské jaro vrátila po téměř deseti letech. Orchestr byl založen v roce 1982 a dnes se řadí k předním komorním orchestrům zaměřujícím se na historicky poučenou interpretaci barokní hudby. Ve svém repertoáru má vedle symfonických a koncertantních skladeb také řadu děl pro menší obsazení, která provádí pod uměleckým vedením svých koncertních mistrů Midoriho Seilera, Stephana Maie, Bernharda Forcka a Georga Kallweita.

Letošní 70. ročník festivalu Pražské jaro zahájil 12. května 2015 provedením Smetanovy Mé vlasti Symfonický orchestr Severoněmeckého rozhlasu z Hamburku. Závěr festivalu je 2. a 3. června svěřen Královskému liverpoolskému filharmonickému orchestru s šéfdirigentem Vasilijem Petrenkem.

Foto archiv

TAGGED:Akademie für Alte Musik BerlinPražské jaro
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Janáčkův máj letos v Moravskoslezském kraji uvede 21 koncertů
Next Article Heinz Zednik aneb Vídeňáci milují dobré rodáky
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up