Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: V Brně zazněla Její pastorkyňa v podání rakouské opery
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
ZprávyZprávy Opera

V Brně zazněla Její pastorkyňa v podání rakouské opery

ČTKredakce
Published: 24/11/2014
Share
2 Min Read
SHARE

Nejslavnější operu Leoše Janáčka Její pastorkyňa včera na festivalu k sto šedesátému výročí narození skladatele zahráli v Brně umělci opery z rakouského Štýrského Hradce. Sklidili několikaminutový potlesk, představení ale vyprodané nebylo. Stejné dílo zazní na festivalu Janáček Brno 2014 ještě jednou, v pátek v podání Chorvatského národního divadla.

Janáčkovo Brno vidělo včera netradiční představení notoricky známého díla. Režisér Peter Konwitschny potvrdil, že je velice náročný na herecké party zpěváků. Některé momenty byly velice expresivní a brněnský divák na ně u tuzemské operní klasiky není zvyklý.

Příkladem bylo zvracení Karolky v závěru dramatu, kdy sekáči z pivovaru najdou pod ledem mrtvé dítě Jenůfy. Herci museli svoje party zpívat i v náročných situacích, například vleže pod stolem. Kostelnička po usmrcení dítěte také přednesla svou árii s hlavou zahalenou v kápi. Představení ale na strohé scéně, jejíž součásti byly prakticky jen stůl, židle a postel, na diváky působilo a publikum režijní pojetí přijalo. Největšího aplausu se od diváků dostalo českému tenoru Aleši Brisceinovi v roli Laca a Iris Vermillion v roli Kostelničky.K vrcholům letošního janáčkovského festivalu zatím patřilo sobotní představení amerického Kronos Quartetu. Sledoval ho vyprodaný sál hudebního klubu Sono. Američané Janáčkovy skladby sice nehráli, lidé se ale dočkali řady skladeb jeho následovníků a také tří přídavků.

Dnes ve vile Tugendhat uvede Ital Alessandro Bosetti skladbu pro hlas a elektroniku nazvanou Zápisníky, kterou složil u příležitosti Janáčkova jubilea. Inspirovaly jej Janáčkovy sešity se zápisky takzvaných nápěvků mluvy, kterou slyšel kolem sebe. Festival 29. listopadu slavnostně zakončí Glagolská mše v sále Stadionu v Kounicově ulici, kde měla v roce 1927 světovou premiéru. Dílo zazní v autentické, premiérové verzi, s původními varhany.

Přehlídka letos připomíná sto šedesáté výročí narození skladatele, který s Brnem spojil život a dodnes patří ke kulturním ikonám města.

Foto Werner Kmetitsch

TAGGED:Festival Janáček BrnoJejí pastorkyňaOper Graz
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article V Rudolfinu si připomněli Josefa Suka ml.
Next Article Mezinárodní koncert baletních škol v Bratislavě
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up