Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Dobrovolný odchod primabaleríny ze života inspiroval tvůrce projektu Faith
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
ZprávyZprávy RůznéZprávy Tanec

Dobrovolný odchod primabaleríny ze života inspiroval tvůrce projektu Faith

ČTKredakce
Published: 30/01/2014
Share
2 Min Read
SHARE

Divadelní představení nazvané Faith (Víra) doprovázené živou hudbou uvedl včera večer v pražském Studiu Hrdinů český soubor fyzického divadla Tantehorse. Dvěma výrazným představitelkám české taneční a divadelní scény Miřence Čechové a Andree Miltnerové hrálo německé dark-jazzové kvarteto Bohren & der Club of Gore.Večer byl součástí nového festivalu Spectaculare, který do Prahy přivezl přední jména současné elektronické a experimentální hudby a jejich vystoupení nabízí ve spojení s divadlem a tancem. Festival potrvá do konce ledna.

Protagonistka souboru Tantehorse Miřenka Čechová sklidila v nedávné době velký mezinárodní úspěch s představením S/He is Nancy Joe, které originálním způsobem zpracovává transgenderovou tematiku.

V inscenaci Faith se pustila do dalšího existenciálního tématu s autentickými prvky. „Jedná se o tanečně-vizuální představení o ztrátě víry v umění, jež nahradilo život, o nemožnosti přestat a nemožnosti zůstat. O kráse rozkladu, násilí drilu, o nesnesitelné přítomnosti a minulosti, jež nás vždy dožene,“ uvedl před představením Petr Boháč ze souboru Tantehorse.

Podle něj byly inspiračními zdroji představení i zkušenosti Čechové z jedné tuzemské taneční konzervatoře. Inspirovala se také příběhem tanečnice a primabaleríny Taťány Juřicové, která z dodnes ne zcela známých důvodů sama ukončila svůj život v roce 2002 ve svých třiceti sedmi letech v době, kdy jí čekaly další významné role v Národním divadle.

Včerejší speciální uvedení inscenace se konalo ještě před premiérou, která bude v únoru. Čtyřčlenná skupina Bohren & der Club of Gore se už dvacet let pohybuje mimo všechny žánrové škatulky i trendy. Jejich osobitý styl vyšel z tradičního heavy metalu, s nímž začínali v osmdesátých letech. Počínaje albem Sunset Mission (2000) definitivně opustili elektrické kytary a využívají jen čistě jazzové nástroje včetně stařičkých elektronických kláves. Jejich dnešní produkci hudební publicisté označují jako fúzi pomalého, zádumčivého doom metalu a atmosférického lounge jazzu, popřípadě dark jazzu, tedy současného jazzu ovlivněného ambientem, či naopak.

Foto archiv

TAGGED:Andrea MiltnerováBohren & der Club of GoreMiřenka ČechováTantehorseTaťána Juřicová
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Nominace na cenu Thálie 2013: nejvíc tentokrát bodovalo pražské Národní divadlo
Next Article Dvacet let od požáru Gran Teatre del Liceu
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up