Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Úspěch ostravské Mirandoliny v Praze
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
ZprávyZprávy Opera

Úspěch ostravské Mirandoliny v Praze

ČTKredakce
Published: 08/01/2014
Share
2 Min Read
SHARE

Operní soubor Národního divadla moravskoslezského včera představil zcela zaplněnému Stavovskému divadlu v Praze svoje nové nastudování opery Bohuslava Martinů Mirandolina. Premiéru operní komedie Bohuslava Martinů v Ostravě uvedli v italském originále loni v prosinci. V Praze se v hlavní roli představila Kateřina Kněžíková, včerejší představení se stalo scénickým zahájením Roku české hudby 2014.Dílo o třech jednáních je jedinou operou Martinů komponovanou na italské libreto, které si skladatel upravil z originálního textu rozverné komedie Carla Goldoniho La locandiera (Hostinská). Partituru dokončil počátkem července 1954, světovou premiéru Mirandolina měla v květnu 1959 na scéně tehdejšího Smetanova divadla v Praze, s legendární Marií Tauberovou v titulní roli. Zatím naposledy u nás operu uvedli v Plzni v roce 1990.

Ostravského hudebního nastudování se ujal Marek Ivanović, režie Jiří Nekvasil, pod výtvarný koncept se podepsali Daniel Dvořák a Simona Rybáková. Pražské představení se včera setkalo s nadšeným přijetím, recenzi ostravské inscenace jsme přinesli bezprostředně po její premiéře (najdete zde).Myšlenka projektu Rok české hudby vznikla již v roce 1924. Letopočty zakončené čtyřkou jsou tradičně vnímány v Česku i v zahraničí jako takzvané roky české hudby. Rok české hudby 2014 oficiálně zahájila novoročním koncertem Česká filharmonie s pěvkyní Magdalenou Koženou. Ta nad nejnovějším ročním projektem převzala společně se svým manželem, dirigentem Sirem Simonem Rattlem záštitu.

Foto NDM Ostrava 

TAGGED:Bohuslav MartinůMagdalena KoženáMirandolinaNárodní divadlo moravskoslezskéOpera Národního divadla moravskoslezskéhoRok české hudbySimon Rattle
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Ptali jste se: Jaroslav Slavický
Next Article Olomouc: místo Esmeraldy Spící krasavice
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up