Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Cena Jarmily Jeřábkové
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
ZprávyZprávy RůznéZprávy Tanec

Cena Jarmily Jeřábkové

ČTKredakce
Published: 25/11/2013
Share
2 Min Read
SHARE

Nejlepší choreografie v 13. ročníku soutěže o Cenu Jarmily Jeřábkové předvedly maďarské a české tvůrkyně. „První cenu porota udělila maďarské choreografce a sólové tanečnici Eszter Herold, druhou cenu neudělila a třetí příčku obsadila česká choreografická debutantka Markéta Maia Kuttnerová,“ řekla dnes novinářům předsedkyně poroty, taneční publicistka Nina Vangeli.

Laureáti získávají odměny na vznik nových děl, která budou příští rok uvedena v divadle pražské konzervatoře Duncan centre. Od letošního ročníku soutěž přechází na režim bienále. „Kromě finančních důvodů bude také větší prostor na prezentaci vítězných děl, laureáti své choreografie předvedou také v partnerských divadlech zemí Visegrádské čtyřky. Dvouletá periodicita nám také pomůže vybírat z širšího okruhu přihlašovaných prací,“ řekla zakladatelka soutěže i Duncan centra Eva Blažíčková.Choreografická soutěž je určena mladým tvůrcům ze zemí střední a východní Evropy v začátcích jejich kariéry. Chce také připomínat osobnost Jarmily Jeřábkové (1912 až 1989), průkopnice moderního tance v Československu. Účastníci soutěží s jednou choreografií volnou a s jednou na některou ze skladeb současného autora, jehož vždy pořadatelé určí. Letos to byly skladby Lukáše Matouška. Skladatel byl přítomen po celou dobu soutěže a koncert z jeho děl bývá součástí závěrečného galavečera vítězů. 

Pořadatelé z prací 25 autorů, které na základě dodaných videí vyzvali do soutěže, vybrali pět finalistů – dva z České republiky a po jednom ze Slovenska, Maďarska a Polska. Herold jako vítězku porota vybrala na základě její choreografie hoME na Matouškovu hudbu a volnou kompozici Mátka. „Porota ocenila vysoce osobitě vyjádřenou hluboce zakotvenou emoci mateřství, která dílo nese, důslednou promyšlenost kompozice díla, detailní artikulovanost a silnou, zároveň jemnou senzitivitu tanečního pohybu a silnou atmosféru, kterou přenáší tanečnice na diváky,“ uvedla Vangeli. 

Markétě Kuttnerové porota udělila třetí cenu. V jejím sólovém zpracování skladby Lukáše Matouška ocenila silnou jevištní prezentaci a energický taneční výraz; autorka uvedla také skupinovou choreografii Breath Control, v níž rozvíjí jí vlastní motiv umělého, snad mimozemského světa, uvádí porota. 

Foto Zoltán Grescó

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Římská opera má vážné finanční problémy
Next Article Restaurování lunet Národního divadla
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up