Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Julia Fischer: Neuvěřitelná zvuková a intonační lázeň
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Julia Fischer: Neuvěřitelná zvuková a intonační lázeň

sen. Nováček Libor
Published: 18/02/2010
Share
2 Min Read
SHARE

 

 

 

 

 

 

Nové tisíciletí je ve znamení něžného pohlaví a houslistky okouzlují publikum po celém světě. Vedle Anne-Sophie Mutter, Janine Jansen, Leily Josefowicz, Aliny Ibragimové, Sarah Chang, Lisy Batiashvili, Aliny Pogostkiny kraluje houslovému království i Julia Fischer. S naprostou přesvědčivostí, pohybovou disciplínou, dokonalou a promyšlenou smyčcovou technikou okouzlila ve středu svým podáním Bachových sonát pro housle sólo publikum pražského Rudolfina. O její intonaci by se daly pět chvály a zejména její vybroušené dizonantní dvojhmaty pročišťovaly ušní labyrint posluchačů. Způsob jakým provedla obtížné fugy všech sonát bral dech. Jistě k dokonalosti přispěla její zkušenosti ze studia Bachových skladeb na klavír. Je pravděpodobně jen málo interpretů, kteří si dovolí vystoupit na jednom večeru jak s houslovým, tak klavírním koncertem.

Její interpretace Bacha má řád, disciplínu a zejména rytmus. Dynamická modulace i užívání adekvátních druhů vibráta je bezkonkurenční. Způsob jak dovede využít všech částí smyčce a nasadit portamentové legato se neslyší každý den. Akordická hra vycházející se z jejího skvostného italského nástroje je prosta jakéhokoliv tlaku, hrubosti i zvukových kazů. Svým klasickým pohledem na Bachovo dílo dala Julia Fischer jasnou odpověď obdivovatelům tzv. historicky poučené stylové interpretace. Houslové sonáty a partity nelze hrát jinak! Její malý pokus v původním Adagiu Sonáty č. 1 ukázal, že tento způsob hraní nedokáže vytvořit celistvý oblouk. Velký dík Českému spolku pro komorní hudbu. Škoda jen, že jsme nemohli slyšet ještě její podání houslových Partit, tak jak mají možnost ve třeba ve Vídní, Paříži nebo v Carnegie Hall.

Julia Fischer – housle
Český spolek pro komorní hudbu
17.února 2010 Praha, Dvořákova síň Rudolfina,

program:
Johann Sebastian Bach: Sonáty pro sólové housle
Sonáta č. 1 g moll, BWV 1001
Sonáta č. 2. a moll, BWV 1003
Sonáta č. 3 C dur, BWV 1005

www.juliafischer.com

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Někdejší eso baletu ND Praha Filip Veverka ve Švédsku
Next Article Co slibuje pražská Státní opera pro příští sezonu
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up