Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Janáčkova Jenůfa se vrací do Londýna pod taktovkou Jakuba Hrůši
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seOperaPR ZprávyZe světa

Janáčkova Jenůfa se vrací do Londýna pod taktovkou Jakuba Hrůši

Janáčkova opera bude první, kterou bude český dirigent řídit v Londýně poté, co se stal designovaným hudebním ředitelem této operní scény.

Motlová KateřinaPR
Published: 28/12/2024
Share
2 Min Read
SHARE
Jakub Hrůša (zdroj Festival Janáček Brno)
Jakub Hrůša (zdroj Festival Janáček Brno)

Jakub Hrůša nastoupí v září 2025 oficiálně do nové pozice hudebního ředitele Královské opery Covent Garden. Ještě předtím nastuduje v lednu 2025 obnovenou inscenaci opery Leoše Janáčka Její pastorkyňa, která je v zahraničí uváděna pod názvem Jenůfa. Hlavní role ztvární Corinne Winters (Jenůfa), Karita Mattila (Kostelnička), Nicky Spence (Laca) a Thomas Atkins (Števa). Jenůfa se uvádí v obnovené inscenaci Clause Gutha z roku 2021, která získala cenu Olivier Award v kategorii Nejlepší nová operní produkce.

„Její pastorkyňa je podle mne jednou z nejautentičtějších a nejpravdivějších, nejsilnějších oper celého světového repertoáru,“ říká Jakub Hrůša. „Tak k tomu přistupují i nejlepší zahraniční interpreti, jako například náš team v Covent Garden. Kombinace lokální originality a univerzální lidské sdělnosti a síly nejhlubší emoce je zde opravdu neskutečně působivá. Je to první Janáčkovo mistrovské dílo. Jsem vždycky hrdý na to, že pocházím z města, kde Janáček – městem a jeho okolím inspirován, ale rovněž městu s jeho limitům navzdory – toto dílo složil.“

Hrůša symbolicky navazuje na svého českého předchůdce v roli hudebního ředitele, kterým byl v letech 1955 až 1958 Rafael Kubelík. Právě on řídil v roce 1956 první produkci Jenůfy na londýnské scéně.

Obě představitelky hlavních rolí jsou zkušené janáčkovské pěvkyně – Corinne Winters před nedávnem vytvořila působivou Káťu Kabanovou v salcburské produkci opery ve spolupráci právě s Hrůšou a Vídeňskými filharmoniky, Karita Mattila je považovaná za nejlepší Kostelničku současnosti, přičemž dříve byla velmi oceňovanou Jenůfou právě například na jevišti Královské opery. Tenoristu Nickyho Spence znají čeští posluchači osobně: představil se na festivalu Janáček Brno v titulní roli inscenace opery Výlety páně Broučkovy a během minulého ročníku Janáčkova festivalu tam zpíval Zápisník zmizelého.

V koprodukci byla londýnská Jenůfa provedena v loňském roce v Chicagu, také pod taktovkou Jakuba Hrůši a jeho pojetí vzbudilo nadšení.

TAGGED:Jakub HrůšaSEZ
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Michel Tabachnik (zdroj Behance) Sny i hudba jsou jazykem bohů, říká dirigent Michel Tabachnik
Next Article Karel Martínek (zdroj Karel Martínek) Potřebuji hudbu plnou kontrastů, říká varhaník a regenschori Karel Martínek
5 2 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up