Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Cyklus Stará hudba Slovenské filharmonie zahájí soubor Il Cuore Barocco
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaPR ZprávyStará HudbaZe světa

Cyklus Stará hudba Slovenské filharmonie zahájí soubor Il Cuore Barocco

V úterý 30. ledna 2024 se ve Slovenské filharmonii uskuteční zahajovací koncert cyklu Stará hudba. V Malém sále vystoupí soubor Il Cuore Barocco s uměleckým vedoucím Petrem Zelenkou a sopranistkou Michaelou Kuštekovou. Koncert začne v 19:00 hodin.

PRTolstova Martina
Published: 27/01/2024
Share
4 Min Read
SHARE
Michaela Kušteková (foto Katka Kohár)
Michaela Kušteková (foto Katka Kohár)

Soubor Il Cuore Barocco (Barokní srdce) je skupina mladých hudebníků, kteří se věnují historicky poučené interpretaci hudby období baroka a klasicismu. Hrají na repliky dobových nástrojů, používají dobová ladění a své znalosti čerpají především z dobových rukopisů a traktátů. Soubor byl založen v roce 2010. Úterní program ve Slovenské filharmonii tvoří díla dvou barokních mistrů – Georga Philippa Telemanna a Georga Friedricha Händela. Mezi oběma skladateli bylo pevné přátelské pouto, o čemž svědčí jejich vzájemná korespondence. Koncert zahájí Ouvertura TWV 55:e10 Georga Philippa Telemanna. Z Händelovy tvorby soubor uvede kantátu Agrippina condotta a morire, HWV 110, která je hudebním ztvárněním příběhu matky římského císaře Nerona odsouzené k smrti vlastním synem. Hudba zachycuje Agrippininu cestu na popraviště. Skladatel ji zkomponoval v letech 1707–1708 a poprvé byla provedena v paláci kardinála Ruspoliho v Římě. Vystřídá ji Händelovo Concerto č. 3 G dur, HWV 314, plné virtuózních pasáží pro flétnu a housle.

Sopranistka Michaela Kušteková patří k nejvýraznějším představitelkám mladé pěvecké generace. Zpěv studovala na bratislavské konzervatoři ve třídě Dagmar Podkamenské-Bezačinské a ve studiu u ní pokračovala na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. Své interpretační dovednosti zdokonalovala také na mistrovských kurzech (Jean-Paul Fouchécourt, Adam Plachetka, Kateřina Kněžíková, Markéta Cukrová, Joel Frederiksen, Jean-François Lombard). Získala ocenění na mnoha národních i mezinárodních soutěžích (I. Godina ve Vráblích – 2004, 2012; R. Petráka v Žilině – 2012 a A. Dvořáka v Karlových Varech – 2013). Mladá umělkyně patřila k finalistům Mezinárodní pěvecké soutěže Ferruccia Tagliaviniho v rakouském Deutschlandsbergu (2011) nebo k semifinalistům jedné z největších pěveckých soutěží Competizione dell‘ Opera v Linci (2014) a The International Hans Gabor Belvedere Singing Competition v Moskvě (2017).

V roce 2013 vystoupila jako Despina (Mozart: Così fan tutte) v rámci mezinárodního operního studia na Maltě. Její první profesionální debut přišel v roce 2014 na prknech Státní opery v Banské Bystrici, kde se představila jako Kuchtík (Dvořák: Rusalka). Zde ztvárnila řadu rolí, například Leilu (Bizet: Lovci perel), Paminu (Mozart: Kouzelná flétna), Norinu (Donizetti: Don Pasquale), Jolantu (Čajkovskij: Jolanta), Zemfiru (Rachmaninov: Aleko), Neddu (Leoncavallo: Komedianti), Mařenku (Smetana: Prodaná nevěsta) a zúčastnila se také koncertního turné v Japonsku. Od roku 2019 je jednou ze stálých sólistek této scény. Michaela byla také přizvána k ztvárnění role Kuchtíka (Dvořák: Rusalka) ve Státní opeře Praha a vystupovala také v pražském Národním divadle jako Xenie (Musorgskij: Boris Godunov). Jako členka operního studia v Opéra national de Lyon vystoupila v roli První lesní žínky (Dvořák: Rusalka) a později dostala příležitost hostovat ve světové premiéře opery Benjamin, dernière nuit francouzského skladatele Michela Tabachnika v roli Asji Lacis. V Národním divadle moravskoslezském v Ostravě debutovala v roli Ifigenie (Gluck: Ifigenie v Aulidě v úpravě R. Wagnera) a příležitost dostala také v roli Lišky Bystroušky (Janáček: Příhody lišky Bystroušky) v brněnském Národním divadle. V září 2023 debutovala ve Slovenském národním divadle v roli Mileny (Suchoň: Svätopluk). Mladá sopranistka se aktivně věnuje také interpretaci staré hudby, nastudovala postavy např. Atalanta (Händel: Xerxes), La Prêtresse de Bacchus (Rameau: Anacréon), Selene (Domenico Sarro: Didone abbandonata), Tusnelda (Hasse: Arminio), Aci (Händel: Aci, Galatea e Polifemo) a spolupracuje se soubory specializovanými na starou hudbu (Musica Aeterna, Il Cuore Barocco, Orkiestra Historyczna). Vystupovala na mezinárodních festivalech, jako jsou Smetanova Litomyšl, Pražské jaro, Svatováclavský hudební festival, Melos-Ethos, Fête de l’Humanité, Bach for all nebo All’Improvviso.

TAGGED:Il Cuore BaroccoMichaela KuštekováPetr ZelenkaSlovenská filharmónia
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Dočasná Company – Callin' Gaia (foto Vojtěch Brtnický) Premiéry vážně i nevážně (3): Tady hlasová schránka Země, zanechte prosím zprávu
Next Article Jihočeské divadlo vypisuje konkurz na pokladní a administrativního pracovníka na poloviční úvazek
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up