Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: SOČR ve sféře jazzové, elektronické a akusmatické hudby
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaPR ZprávySoudobá HudbaZ domova

SOČR ve sféře jazzové, elektronické a akusmatické hudby

Další koncert z cyklu Nové horizonty bude příležitostí k vykročení do sfér hudby jazzové, elektronické i akusmatické. Rozhlasoví symfonikové tady spojí síly s předními tvůrci a interprety z daných oblastí.

Kratěnová EliškaPR
Published: 08/11/2023
Share
2 Min Read
SHARE
Jaromír Honzák Quintet (foto Zuzana Bonisch)
Jaromír Honzák Quintet (foto Zuzana Bonisch)

Kontrabasista Jaromír Honzák, držitel pěti cen Anděl, se na české jazzové scéně pohybuje od 80. let. Na jeho vlastních projektech se podíleli jak zahraniční, tak významní tuzemští hudebníci: kytarista David Dorůžka nebo pianisté Beata Hlavenková a Vít Křišťan. Vede svou kapelu Jaromír Honzák Quintet, je členem několik dalších formací. Dlouhodobě se věnuje pedagogické činnosti – vyučuje hru na kontrabas a jazzovou improvizaci. Skladbu The Blues of a String Hanging in the Wind napsal pro jazzové kvinteto a Symfonický orchestr Českého rozhlasu. Se zvukem symfonického tělesa se spojuje poprvé. Základem je stejnojmenná kompozice, která vznikla pro jazzové a smyčcové kvarteto v roce 2008. O Honzákově albu Little Things, na kterém byla ona skladba tou poslední, se tehdy v recenzích psalo jako o nadpozemských bouřích i čarokrásných nostalgiích. Odborníci také vyzdvihli autorovu erudici i smysl pro uvolněnost, melodickou klenbu a celkovou umělcovu výlučnost, s níž tvoří jazz světové úrovně.

Michal Rataj a Oskar Török navazují v Letters from Sounds na předchozí projekty pohybující se stylově a žárově na pomezí současného jazzu a vážné hudby a zvukově těžící z možností hudebních nástrojů a živé elektroniky. Jejich hudební slovník sahá od elektronického ambientu přes názvuky klubové elektroniky až po různé polohy současného jazzu a akusmatické hudby, která je reprodukcí elektroakustické hudby řízenou pomocí reproduktorů rozmístěných v prostoru. Rataj uplatňuje zkušenosti se současným symfonickým orchestrem, jehož zvuk se propojuje s prokomponovanou živou elektronikou a s virtuozitou Törökovy trubky. V Letters from Sounds posluchač prochází „hudební krajinou“, ve které je místo pro elektronický ambient stejně jako pro klubovou elektroniku, současný jazz nebo akusmatickou hudbu.

TAGGED:Jaromír HonzákJaromír Honzák QuintetMichal RatajOskar TörökSymfonický orchestr Českého rozhlasu
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Barokní podvečery: Collegium Marianum – Fantasie – Jana Semerádová, Christoph Urbanetz, David Bergmüller, Břevnovský klášter – Tereziánský sál (zdroj Collegium Marianum) Barokní podvečery Collegia Mariana: Traverso, loutna a viola da gamba
Next Article Anděl 2019: Beata Hlavenková (foto Pavel Hora) Beata Hlavenková a její žáci v neopakovatelném hudebním putování
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up