Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Luca Benucci: Je důležité respektovat Hudbu a myslet jako hudebník
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
HudbaKlasikaRozhovory

Luca Benucci: Je důležité respektovat Hudbu a myslet jako hudebník

Na Letní hornové kurzy do krásného prostředí broumovského kláštera přijíždějí pravidelně renomovaní zahraniční lektoři. Na letošní 9. ročník, který se koná od 30. července do 5. srpna přijede také Luca Benucci, který během své kariéry spolupracoval jako první hornista s nejvýznamnějšími světovými orchestry, mimo jiné s Berliner Philharmoniker, Chicago Symphony, Israel Philharmonic, Teatro alla Scala di Milano, Royal Concertgebouw v Amsterdamu, Orchestra dell Accademia Nazionale di Santa Cecilia v Římě či Deutsche Oper Berlin.

Špalková Gabriela
Published: 26/07/2023
Share
4 Min Read
SHARE
Luca Benucci (zdroj Luca Benucci)
Luca Benucci (zdroj Luca Benucci)

Nyní působí jako první hornista florentského orchestru Maggio Musicale Fiorentino, vyučuje na škole „CorFraternita“ v nedalekém Fiesole. Své znalosti a zkušenosti předává studentům na předních zahraničních univerzitách a konzervatořích v Evropě, Americe i Asii. Je uměleckým ředitelem Mezinárodního festivalu Italian Brass Week, se kterým převzal bronzovou medaili z rukou prezidenta republiky Giorgia Napolitana. Je to k nevíře, ale v jeho diáři existuje i něco jako volný čas. A ten tráví se svými dvěma syny a holduje kuchařskému umění. A protože má rozepsané hned dvě knihy na různá témata, je zřejmé, že s Lucou Benuccim se jistě nikdo nenudí.

Jako první hornista jste spolupracoval s dlouhou řadou špičkových orchestrů, které mají své osobité styly. Ovlivňoval jste je jako vedoucí skupiny, anebo jste se přizpůsoboval?
V minulých letech jsem měl to štěstí, že jsem hrál s předními orchestry, kde je určitě třeba se rychle přizpůsobit, protože každý orchestr má svůj vlastní styl jak ve zvuku, tak v nástrojové hře. Je samozřejmé, že vedoucí skupiny potřebuje na nástrojovou sekci působit, ale musí se to vždy dělat s respektem k ostatním hráčům.

Kde vidíte hlavní rozdíly ve hře hornové skupiny různých orchestrů – Beethoven zní jinak v Berlíně, Chicagu, Miláně a ve Vídni. Jsou tyto rozdíly stále markantní, nebo začínají pomalu mizet?
Jsou velké rozdíly mezi jednotlivými zeměmi a orchestrálními styly, ale nejdůležitější je vždy doporučení dirigentů. Osobně jsem hrál Beethovenovu 9. symfonii s Riccardo Mutim, Zubinem Mehtou, Danielem Barenboimem, Giuseppem Sinopolima s dalšími, a všichni říkali skupině to samé, včetně například instrukcí k tomu, jak hrát nebo nehrát staccata. Vždy je důležité respektovat Hudbu a myslet jako hudebník. Žádná země nebo orchestr nezmění styly skladatelů, proto musíme porozumět tomu, jak by to hráli oni ve své době a hrát to tak i dnes.

Luca Benucci (zdroj Luca Benucci)
Luca Benucci (zdroj Luca Benucci)

Vyučujete a vedete kurzy po celém světě. První hornista je pro skupinu žešťů stejně významný jako první flétnista pro dřevěné hudební nástroje – jak stoupá podle Vašich zkušeností úroveň studentů?
Každý člen orchestru je velmi důležitý, ale jsou mezi nimi rozdíly v rolích a odpovědnosti. První horna je jedna z nejnáročnějších pozic jak kvůli nástroji, tak kvůli množství sól, která hrajeme během každé symfonie. Učím své studenty radosti z hudby, aby hráli s láskou a vášní a cvičili hru na nástroj tak, jako sportovci. Moji studenti jsou dnes po celém světě včetně České Republiky a moje škola se jmenuje „CorFraternita“, což znamená, že jsme všichni bratři a sestry. Samozřejmě, že já jsem Maestro – učitel, ale ne jen pro hudbu, ale jsem jím i pro jejich velká rozhodnutí, vedeme také hluboké rozhovory o jejich plánech do budoucna.

Podle účasti na různých hornových kurzech se zdá, že zájem o hru na lesní roh celkově stoupá. Je to tak opravdu, nebo se jedná o lokální záležitosti?
Během několika posledních let je opravdu mnohem více studentů hry na lesní roh a to je prostě skvělé. Vede to samozřejmě na druhé straně k mnohem větší konkurenci, a jak víte, k menším příležitostem na trhu.

Luca Benucci (zdroj Luca Benucci)
Luca Benucci (zdroj Luca Benucci)

Nedá mi to, abych se nezeptala na závěr – vaší velkou zálibou je vaření. Když Gioacchino Rossini přestal komponovat a věnoval se kulinářskému umění, vymyslel řadu receptů. Máte i vy svoji soukromou kuchařskou knihu receptů?
Teď píšu své „hornové příběhy“ a také dětskou knihu BENUKI. Receptů mám hodně, ale dříve, než napíšu kuchařskou knihu, otevřu brzy restauraci, kde budu vařit a hrát, aby hosté prožili skutečně jedinečný zážitek.

TAGGED:Letní hornové kurzyLuca BenucciSEZ
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Tisková konference k programu 78. koncertní sezony Moravské filharmonie Olomouc (zdroj Moravská filharmonie Olomouc) Moravská filharmonie Olomouc a významné výročí Bedřicha Smetany
Next Article Slovenská filharmonie vyhlašuje konkurz na místo tutti hráče ve skupině 1. houslí
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up