Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Album týdne Normana Lebrechta: Klavírní poustevník z korejských vrcholků
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Album týdneChystá seHudbaKlasikaRecenzeZe světa

Album týdne Normana Lebrechta: Klavírní poustevník z korejských vrcholků

Jako album týdne si Norman Lebrecht tentokrát vybral novou nahrávku Transcendentálních etud Ference Liszta v podání finalisty Van Cliburnovy klavírní soutěže Yunchan Lima.

Lebrecht Norman
Published: 09/07/2023
Share
2 Min Read
SHARE
Yunchan Lim (zdroj New York Philharmonic)
Yunchan Lim (zdroj New York Philharmonic)

Yunchan Lim se prorazil do povědomí veřejnosti během finále Rachmaninovova koncertu na Van Cliburnově soutěži, když byla dirigentka Marin Alsop spatřena, jak si v úžasu nad tímto mladým ohromujícím talentem otírá slzu. Yunchan, kterému tehdy bylo pouhých 19 let, si od té doby získal pozornost médií. On sám tvrdí, že nejraději tráví čas rozjímáním o věčnosti v korejských horách.

Jeho debutové album, které vydal klavírní sponzor soutěže, je živým záznamem semifinálového kola Van Cliburna. S výjimkou začátku a konce je v publiku ticho a atmosféra je napjatá. Na jeho ohromující hře nenajdete ani chybičku, snad jen profesionální nahrávací společnost se mohla postarat, aby klavír zněl méně rachotivě.

V Lisztovi, kde se zkušenější klavíristé rádi předvádí, Yunchan zaujímá introspektivnější přístup a spíše než okamžitý ohromující efekt hledá transcendenci názvu skladby. Účinek je hypnotický už od Preludia. Yunchan využívá každý tón, který zahraje, jako bránu do fantastického světa.

Molto Vivace hraje nejméně dvojnásobnou rychlostí, než je předepsáno. V části Eroica je rozvážný, zdrženlivý, na hony vzdálený Lisztově extravaganci. Je to tvůrčí jedinec s vlastními nápady. Ještě o něm hodně uslyšíme – až se rozhodne nás seznámit s další hudbou. Zatímco budeme čekat, poslechněte si tohle.

Album na Spotify:

Live from The Cliburn – Liszt: Transcendental Etudes

Ferenc Liszt: Transcendentální etudy, S139 č. 1–12

Yunchan Lim – klavír

Label: Steinway & Sons
Datum vydání: 7. července 2023
Hodnocení Normana Lebrechta: ****/*****

TAGGED:Marin AlsopSEZVan Cliburn International Piano CompetitionYunchan Lim
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Houslařská dílna Antonia Stradivariho (zdroj Scuola di restauro Cr.forma) Stradivariho dílna v Cremoně konečně ožila
Next Article S Marií Kinsky o KoresponDance 2023 a setkávání baroka se současností
4 6 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up