Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Jak zvládla milánská operní scéna demonstrace proti uvedení ruské opery?
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seOperaZe světaZprávyZprávy Opera

Jak zvládla milánská operní scéna demonstrace proti uvedení ruské opery?

V Miláně včera několik desítek lidí demonstrovalo proti uvedení ruské opery Boris Godunov, která zahájila operní sezónu divadla La Scala. Policii ale více zaměstnal protest krajní levice, když se demonstranti snažili prolomit zátarasy. Před zahájením představení italský prezident Sergio Mattarella řekl, že nelze smazat velkou ruskou kulturu. Na představení byla i premiérka Giorgia Meloniová či šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová. Přijetí ze strany publika bylo triumfální.

ČTKredakce
Published: 08/12/2022
Share
2 Min Read
SHARE
Teatro alla Scala (foto Stefano Guindani)
Teatro alla Scala (foto Stefano Guindani)

Uvedení ruského skladatele Modesta Petroviče Musorgského kritizovali ukrajinští diplomaté v Itálii. Podle nich může představení využít ruská propaganda. Proti zahájení sezóny ruskou operou protestovaly dnes večer před divadlem tři desítky lidí. Jednalo se především o Ukrajince a jejich sympatizanty. „Nevím, proč mají Italové sklon si myslet, že ruská kultura nijak nesouvisí s ruskou vládou či ruským lidem,“ řekla demonstrantka původem z Charkova.

Postoj vedení divadla, které odmítlo ukrajinský požadavek zrušit představení, nepřímo podpořili italský prezident Mattarella i premiérka Meloniová. „Velká ruská kultura je pevnou součástí evropské kultury. Je to prvek, který nelze smazat,“ uvedl před představením Mattarella, který sklidil velký aplaus. Meloniová prohlásila, že je nutné držet daleko od sebe politická rozhodnutí a kulturu či historii. Podle předsedkyně EK von der Leyenové by se ruskému prezidentovi Vladimiru Putinovi mělo zabránit, aby zničil ruskou kulturu.

Před milánským operním domem panovalo před začátkem představení napětí mezi policií a demonstranty z krajní levice. Ti se pokusili prorazit zátarasy. Demonstrace byla svolaná proti zdražování. Podobný protest proti akci, kde se setkávají zástupci velkého byznysu s politiky, pořádá alternativní a anarchistická scéna každý rok. Během dne polili budovu divadla barvou ekologičtí aktivisté.

Modest Petrovič Musorgskij: Boris Godunov – Teatro alla Scala (zdroj Teatro alla Scala)
Modest Petrovič Musorgskij: Boris Godunov – Teatro alla Scala (zdroj Teatro alla Scala)

Diváci zhruba tříhodinovou operu ocenili třinácti minutami aplausu. Délka potlesku se tak podle deníku Corriere della Sera přiblížila rekordu z roku 2019, kdy po Tosce diváci tleskali šestnáct minut. Ovace sklidil hlavní představitel opery, ruský basista Ildar Abdrazakov, který zahrál cara Borise Godunova. Dále vystoupili Anna Denisovová, Lilly Jorstadová či Ain Anger. Orchestr dirigoval hudební šéf La Scaly Riccardo Chaily a režii měl na starost dánský umělec Kasper Holten.

TAGGED:Ain AngerAnna DenisováIldar AbdrazakovKasper HoltenLilly JorstadováRiccardo ChaillySergio MattarellaTeatro alla Scala
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article CollCollegium 1704: Laudate pueri, 6. prosince 2022 – Mirella Hagen a Václav Luks (foto Petra Hajská)egium 1704: Laudate pueri, 6. prosince 2022 – Václav Luks (foto Petra Hajská) Collegium 1704 ví, jak nadchnout posluchače
Next Article Kit Armstrong (foto Jean-François Mousseau) Lze naučit umělou inteligenci cítit hudbu? Kit Armstrong v to věří
4.3 4 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up