Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Album týdne Normana Lebrechta: Nastasia Khrushcheva – Normal Music
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Album týdneHudbaRecenzeSoudobá Hudba

Album týdne Normana Lebrechta: Nastasia Khrushcheva – Normal Music

Britský hudební kritik Norman Lebrecht si tento týden k recenzi vybral album „Normal Music“ soudobé ruské skladatelky, klavíristky a hudební profesorky Nastasie Kruschchevy, obsahující trojici skladeb v podání autorky, houslisty Stanislava Malysheva a cellistky Olgy Kalinové.

Lebrecht Norman
Published: 29/01/2022
Share
2 Min Read
SHARE
 Nastasia Khrushcheva (zdroj Saint Petersburg Contemporary Music Center "reMusik.org")
 Nastasia Khrushcheva (zdroj Saint Petersburg Contemporary Music Center „reMusik.org“)

Ani na obalu alba, ani na internetu jsem nenašel moc informací o autorce této trojice hypnotických a zvláštně znepokojujících skladeb. Tohle je pro Rusko pohnutá doba, ale tato hudba má přesto fasádu pochmurné normálnosti. Skladatelkou je Nastasia Khrushcheva, čtyřiatřicetiletá profesorka historie zahraniční hudby na Petrohradské konzervatoři. Její rodinou příslušnost s bývalým premiérem Sovětského svazu Nikitou Chruščovem se mi nepodařilo dokázat ani vyvrátit.

Zajímalo by mě, co by si ten starý bušič botou o této hudbě – povětšinou komponované pro klavír a smyčcový orchestr – myslel. Melodie jsou strohé a rytmy monotónní. Je to návrat k ruskému minimalismu. Na rozdíl od Glasse, Reicha, Adamse, Góreckého nebo Pärta, hudba Khrushchevy není koncipovaná jako série postupných krůčků směřujících k nerozhodnému závěru.

Pokaždé když si myslíte, že víte, kam skladba směřuje, Khrushcheva prudce změní směr a vydá se zcela jinou cestou. Ačkoliv je to zprvu zneklidňující, brzy si na rychlé změny zvyknete, a nakonec je začnete očekávat. Nic netrvá věčně.

Nejrozsáhlejší skladbou na tomto albu je Kniha o smutku a radosti, ale osobně mě neméně zaujalo krátké klavírní trio Vzpomínka na nevelkého umělce. Kdyby byli západní pořadatelé jen o něco méně sebestřední, slušeli bychom letos Khrushchevynu hudbu na všech letních hudebních festivalech. Jestli vás zajímá, kam směřuje soudobá ruská hudba, toto album mohu rozhodně doporučit.

Ukázka:

 Nastasia Khrushcheva: Normal Music
N. Khrushcheva: Kniha o smutku a radosti

N. Khrushcheva: Klavírní trio „Vzpomínka na nevelkého umělce„
N. Khrushcheva: Russian Dead-Ends-3

Nastasia Khrushcheva – klavír
Stanislav Malyshev – housle
Olga Kalinova – violoncello

Label: Melodiya
Datum vydání: 12. listopadu 2021
Hodnocení Normana Lebrechta: ****/*****

TAGGED:Nastasia KhrushchevaSEZ
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Slovenská filharmonie vyhlašuje konkurz na zástupce 1. hráče ve skupině viol
Next Article Slezské divadlo Opava - logo Slezské divadlo Opava vyhlašuje výběrové řízení na pozici Garderobiérka
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up