Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Zemřela operní pěvkyně Maria Ewingová
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seOperaZe světa

Zemřela operní pěvkyně Maria Ewingová

Po krátké nemoci zemřela 9. ledna 2022 operní pěvkyně Maria Ewingová, jedna z nejcharismatičtějších a nejvšestrannějších operních pěvkyň své generace. Byla známá svými sopránovými i mezzosopránovými rolemi a intenzivními výkony.

redakce
Published: 11/01/2022
Share
3 Min Read
SHARE
Maria Ewingová (zdroj El Palco de mi prima)
Maria Ewingová (zdroj El Palco de mi prima)

Maria Louise Ewingová se narodila 27. března 1950 v Detroitu jako nejmladší ze čtyř dcer. „Moje matka byla ta, která mi řekla: ‚Máš hlas, měla bys s ním něco udělat.‘ A tak jsem se rozhodla, že udělám. Opravdu jsem neměla na výběr. Prostě jsem neměla na výběr,“ prohlásila Ewingová. Na střední škole se zúčastnila letního hudebního tábora, který jí změnil život – setkala se s Jamesem Levinem. V roce 1973 debutovala na festivalu Ravinia, kde Levine dirigoval.

V roce 1976 debutovala ve slavné newyorské Metropolitní opeře v roli Cherubina v Mozartově Figarově svatbě. Jen o několik dní později vystoupila s Newyorskou filharmonií v Carnegie Hall. Jejím evropským debutem byla v roce 1977 role Melisandy v Debussyho Pelleasovi a Melisandě v La Scale. V roce 1978 vystupovala na festivalu v Glyndebourne v roli Dorabelly v Mozartově opeře Così fan tutte, kterou režíroval sir Peter Hall pod vedením dirigenta Bernarda Haitinka. S Hallem se o čtyři roky později vzali (na sv. Valentýna 1982, ještě téhož roku se jim narodila dcera Rebecca). Rozvedli se v roce 1990, zůstali ovšem přáteli až do jeho smrti v roce 2017.

Byl to právě sir Peter Hall, kdo režíroval Bizetovu Carmen v Metropolitní opeře, kde vystupovala v hlavní roli. „Její Carmen měla daleko k obvyklému pokusu o ohnivou sexbombu, byla snadno znuděná, dokonce i mrzutá, její příchod byl výzvou pro muže, aby probudili její zájem,“ napsala o představení kritička Mary Campbellová. Hall režíroval také proslulou inscenaci Straussovy Salome, kde se Ewingová na konci „Tance sedmi závojů“ svlékla donaha. Pro tento krok se rozhodla sama a navzdory manželovi, který chtěl, aby si vzala tanga.

Mezi další její role patří Poppea v Monteverdiho Korunovaci Poppey, Marie ve Vojckovi Alana Berga, Zuzana ve Figarově svatbě Wolfanga Amadea Mozarta či Cio-Cio-San v Madame Butterfly Giacoma Pucciniho. Podala nesmírně expresivní výkon v Šostakovičově Lady Macbeth Mcenského újezdu, ale od roku 1997 se od celovečerních inscenací do značné míry stáhla. Nadále nahrávala a vystupovala na recitálech, na nichž kombinovala operní standardy s jazzem a populárními baladami George Gershwina, Noela Cowarda a dalších.

Giacomo Puccini: Madam Butterfly – Maria Ewing, Plácido Domingo (zdroj Plácido Domingo)
Giacomo Puccini: Madam Butterfly – Maria Ewing, Plácido Domingo (zdroj Plácido Domingo)
Wolfgang Amadeus Mozart: Così fan tutte - Maria Ewing v roli Dorabelly (zdroj The Metropolitan opera archives)
Wolfgang Amadeus Mozart: Così fan tutte – Maria Ewing v roli Dorabelly (zdroj The Metropolitan opera archives)
TAGGED:Maria EwingSEZ
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Marián Turner (zdroj Slovenská filharmonie) Novým generálním ředitelem Slovenské filharmonie se stal Marián Turner
Next Article Jules Massenet: Popelka –Emily D’Angelo, Isabel Leonard (zdroj Metropolitní opera) Operní panorama Heleny Havlíkové (352) – Novoroční ohlédnutí za přenosem rodinné verze Massenetovy Popelky z MET a hra Národního divadla na získávání exkluzívních osobností
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up