Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Album týdne Normana Lebrechta: Renaud Capuçon – Un violon à Paris
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Album týdneFilmová HudbaHudbaKlasikaRecenzeSoudobá Hudba

Album týdne Normana Lebrechta: Renaud Capuçon – Un violon à Paris

Nové album francouzského houslisty Renauda Capuçona „Un violon à Paris“ sestává z nahrávek vytvořených v prvních dnech koronavirového lockdownu v roce 2020. Jak tyto nahrávky působí o více než rok a půl později, ve dnech, kdy se velká část Evropy vrací do lockdownu již potřetí či počtvrté, popisuje Norman Lebrecht ve své nové recenzi.

Lebrecht Norman
Published: 21/11/2021
Share
2 Min Read
SHARE
Renaud Capuçon (foto Simon Fowler)
Renaud Capuçon (foto Simon Fowler)

V březnu roku 2020, krátce po začátku prvního covidového lockdownu, požádal houslista Renaud Capuçon svého syna Elliotta, aby ho na tabletu natočil, jak hraje krátkou skladbu od Dvořáka. Tento moment vedl ke vzniku lockdownového rituálu – celkem 56 dní v kuse Capuçon každé ráno něco zahrál s klavíristou Guillaumem Bellomem, a výslednou nahrávku pověsil na internet. „Dalo mi to nějaký cíl v době, kdy by bylo velmi snadné nedělat nic a nechat se jen tak unášet proudem,“ říká Capuçon.

Necelá polovina těchto nahrávek byla nyní vydána jako album, ve chvíli, kdy se velká část Evropy vrací do lockdownu. Když jsem se o tomto albu poprvé slyšel, říkal jsem si, opravdu potřebujeme hudbu, která nám připomene stres a nejistotu minulého roku? Čas, kdy byly naše myšlenky plné strachu a kdy jsme z televize každý večer slyšeli jen tragické a depresivní zprávy? Ještě teď si pamatuji, jak jsem celé dny seděl doma, poslouchal Beethovena a modlil se, aby moji blízcí byli v bezpečí.

Capuçon a Bellome naštěstí zvolili méně pochmurný přístup a spojují oblíbené kusy od Kreislera a Korngolda, Chopinovo temné nokturno, hučivé skladby od Rachmaninova, jeden z méně únavných výtvorů Ysaÿe a Smile z Chaplinova filmu Moderní doba. Vzato jako celek, není to hudba, kterou si moc užijete o samotě. Lépe se poslouchá s kamarádem, se kterým se můžete nad jednotlivými kusy patřičně zasmát nebo zašklebit. Elgarův Chanson de Matin působí v rámci tohoto jinak zcela kontinentálního výběru trochu zvláštně, naopak hold vzdaný Enniu Morriconemu krátce po jeho smrti je skvělý. Kdyby nic jiného, tohle album je důkazem, že jsme se jako společnost i v tom nejhorším čase rozhodli dál hrát hudbu, ať se děje cokoliv.

Ukázka:

Renaud Capuçon – Un violon à Paris
Renaud Capuçon – housle
Gillaume Bellom – klavír

Label: Warner Classics
Datum vydání: 12. listopadu 2021

Hodnocení Normana Lebrechta: ***/*****

TAGGED:Norman LebrechtRenaud CapuçonSEZ
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Mezi mořem a plotem navěky
Next Article Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA hledá projektového manažera mezinárodních a komunitních projektů
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up