Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Romea a Julii v Brně sledovali přes internet diváci po celém světě
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seTanecZ domova

Romea a Julii v Brně sledovali přes internet diváci po celém světě

Novou inscenaci Romea a Julie dnes sledovalo nejen zaplněné Janáčkovo divadlo v Brně, ale prostřednictvím internetu také milovníci baletu po celém světě. Dílo Sergeje Prokofjeva mělo v Brně na konci roku 1938 světovou premiéru. I s ohledem na nedávné 80. výročí se divadelníci rozhodli dát lidem v zahraničí možnost sledovat živě novou brněnskou verzi s moderními kostýmy a současnou choreografií.

ČTK
Published: 08/03/2019
Share
2 Min Read
SHARE
Prokofjev: Romeo a Julie – Národní divadlo Brno 2019 (zdroj ND Brno)

„Už jsem dostal esemesky z několika států, dokonce z několika kontinentů, je to pro náš balet specifický večer,“ řekl před začátkem představení umělecký šéf baletu Národního divadla Brno a autor choreografie Mário Radačovský.

Režisérem inscenace je Martin Glaser. Téma baletu, tedy zakázaná láska milenců ze dvou znesvářených táborů, je podle něj aktuální i dnes, ukazuje totiž svět rozdělený na různé tábory, na „my a oni“.

Dnešní společnost sice není rozpolcená vedví jako shakespearovská Verona Monteků a Kapuletů, ani nestojí na prahu světové války, přesto podle Glasera jen těžko nachází jednotu a společné jmenovatele. „Důsledky toho rozdělení budeme sklízet ještě dlouho. Je důležité o tom hrát,“ řekl novinářům Glaser.

Z Prokofjevova díla je podle něj cítit také hrůza z totality, která na sklonku 30. let panovala v tehdejším Sovětském svazu a šířila se prakticky v celé Evropě. Glaser ale zdůraznil, že z baletní inscenace nemá zmizet ani základní linka – milostný příběh Romea a Julie.

Radačovský vytvořil pro oba znesvářené tábory dva odlišné taneční jazyky, třetí pak charakterizuje postavy Romea a Julie. Úlohu Julie ztvárnila v premiérovém obsazení Klaudia Radačovská, Romea tančil Arthur Abram.

TAGGED:Arthur AbramKlaudia RadačovskáMário RadačovskýMartin GlaserRomeo a Julie (Prokofjev)Sergej Prokofjev
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Mozartova opera Idomeneo konečně na plzeňském jevišti
Next Article Obraz Rudé: Aurora’s Readline v Divadle Archa
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up