Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Met zahajuje novou éru. Nový hudební ředitel uchvátil inscenací Traviaty s Damrau a Flórezem
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Opera

Met zahajuje novou éru. Nový hudební ředitel uchvátil inscenací Traviaty s Damrau a Flórezem

La traviata, poslední přímý přenos z Metropolitní opery v roce 2018, sklízí nadšené ohlasy diváků i kritiky. První dirigentský počin Yannicka Nézet-Séguina ve funkci hudebního ředitele je jasný triumf a “zahájení nové éry”, jak píší The New York Times (dále NYT). Deník vychvaluje i hvězdné trio představitelů v hlavních rolích. Pařížskou kurtizánu Violettu hraje sopranistka Diana Damrau, oddaného i žárlivého Alfreda tenorista Juan Diego Flórez a jeho otce barytonista Quinn Kelsey. Přímý přenos Traviaty v českých kinech bude už tuto sobotu 15. prosince 2018.

redakce
Published: 16/12/2018
Share
4 Min Read
SHARE
Traviata, Diana Damrau (zdroj MET)

Famózní pěvecké výkony
„Trojice hlavních pěvců je prostě brilantní,“ nešetří superlativy The National Review. Hlas německé sopranistky Diany Damrau v úloze zbloudilé kurtizány Violetty Valéry přirovnává k „dokonale vybroušenému diamantu výjimečné čistoty a lesku“. Pěvkyni, jejíž suverénní umění ozdobilo v minulém roce mimo jiné Pražské jaro, pak stejně zdatně sekundovali oba interpreti hlavních mužských rolí. Violettin milenec Alfredo Germont zaujal v podání Juana Diega Flóreze lyrickými nuancemi a pravdivostí projevu, v němž mohl být podle NYT patrný i (záměrný) náznak prvotní plachosti.

The National Review ale zdůrazňuje také mimořádný výkon Quinna Kelseyho v roli Alfredova otce: „Kelseyho baryton je překrásný. V moři barytonů vyniká jeho hlas jedinečnou sytostí a pronikavostí a je zcela rozeznatelný: zkrátka oblý, pevný, výrazný.“

[clanek id=“304321″]

Gala večer s Verdim a smělé plány do budoucna
„Veděl jsem, že jeho Traviata bude skvělá, nečekal jsem ale, že bude až takhle skvělá,“ píše recenzent New York Times o dirigentském vedení Verdiho opery v podání Yannicka Nézet-Séguina. A další se přidávají. National Review zmiňuje lyrické a elegantní provedení opery, jež odhaluje Nézet-Séguinovu hlubokou a vášnivou lásku k hudbě a současně dává vyniknout Verdiho nejchytlavějším melodiím.

Recenze si však všímají i pokory nového hudebního šéfa Met – při děkování publiku pozval Yannick Nézet-Séguin na pódium celý orchestr Met, aby tak ukázal, komu především náleží ovace diváků. Montrealský rodák – dirigent a klavírista – patří přitom už téměř dvě dekády k nejvyhledávanějším dirigentům operní scény; v roce 2000 se stal hudebním ředitelem právě montrealského Metropolitního orchestru, exkluzivní závazky měl i k orchestrům v Rotterdamu či Filadelfii.

[clanek id=“303347″]

S Met spolupracuje Nézet-Séguin od roku 2009 a když v červnu roku 2016 generální ředitel Petr Gelb oznámil jeho jmenování do funkce, komentoval je slovy: „Yannick je pro nás jasná volba. Je to správný člověk ve správnou dobu, který nás posune dál“. Po odchodu legendárního Jamese Levina a konci jedné epochy se tak publikum Met může těšit na nové projekty – poprvé v historii například Met zadala zakázku na zkomponování opery ženám (Jeanine Tesori a Missy Mazzoli).

Na Verdiho Traviatu v přímém přenosu se mohou těšit diváci více než dvou tisícovek kinosálů v 73 zemích světa včetně 25 kin v českých a moravských městech.

 

PROGRAM SEZÓNY 2018/2019

Sobota, 6. října 2018 – Giuseppe Verdi: Aida

Luisotti/ Frisell
Netrebko, Rachvelishvili, Antonenko

 

Sobota, 20. října 2018

Camille Saint-Saëns: Samson a Dalila (NOVÁ INSCENACE)

Elder/ Tresnjak
Garanča, Alagna, Naouri, Azizov, Belosselskiy

 

Sobota, 27. října 2018

Giacomo Puccini: Děvče ze Západu

Armiliato/ Del Monaco
Westbroek, Kaufmann, Lučić

 

Sobota, 10. listopadu 2018

Nico Muhly: Marnie (PREMIÉRA V MET)

Spano/ Mayer
Leonard, Maltman, Davies, Kelly, Graves

 

Sobota, 15. prosince 2018

Giuseppe Verdi: La Traviata (NOVÁ INSCENACE)

Nézet-Séguin/ Mayer
Damrau, Flórez, Kelsey

 

Sobota, 12. ledna 2019

Francesco Cilea: Adriana Lecouvreur (NOVÁ INSCENACE)

Noseda/ McVicar
Netrebko, Beczała. Rachvelishvili, Maestri, Bosi

 

Sobota, 2. února 2019

Georges Bizet: Carmen 

Langrée/ Eyre
Margaine, Alagna

 

Sobota, 2. března 2019

Gaetano Donizetti: Dcera pluku

Mazzola/ Pelly
Yende, Camarena, Muraro, Blythe

 

Sobota, 30. března 2019

Richard Wagner: Valkýra (pozor, přenos už od 16:45)

Jordan/ Lepage
Goerke, Skelton, Westbroek

 

Sobota, 11. května 2019

Francis Poulenc: Dialogy karmelitek

Nézet-Séguin/ Dexter
Leonard, Mattila

 

Pozn.: Změna obsazení vyhrazena.

TAGGED:Diana DamrauJuan Diego FlórezThe Metropolitan Opera New YorkYannick Nézet-Séguin
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Jazz on Screen: Hudba z filmů Casino Roayle, Rocky nebo Mission Impossible v podání ČNSO
Next Article Její pastorkyňa rozředěná v krotké uměřenosti
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up