Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Pašijové oratorium českého Mozarta z roku 1764 v podání orchestru Musica Florea
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
PR Zprávy

Pašijové oratorium českého Mozarta z roku 1764 v podání orchestru Musica Florea

PR
Published: 05/03/2018
Share
2 Min Read
SHARE

Musica Florea ve dnech 9. a 10. 3. 2018 představí posluchačům hudbu želivského skladatele ze 2. poloviny 18. století Jana Anselma Fridricha. Koncert se bude konat v kostele v Sedleci u Karlových Varů a na pražském HAMU. Orchestr Musica Florea vystoupí i se sborem Collegium Floreum a čtyřmi sólisty.

K jednomu z nejvýznamnějších premonstrátských klášterů v polovině 18. století patřil klášter v Želivě, kde v roce 1764 Jan Anselm Fridrich složil své dílo. Pašijové oratorium, které bylo uvedeno v kostele jako součást velkopátečních obřadu u Božího hrobu, nazval Musica in luctu sive piae cosiderationes in amarissimam Christi passionem.

„Hudba v zármutku neboli zbožné rozjímání o hořkém umučení Krista obsahuje uzavřené recitativy, árie a sbory. Jejich hudební doprovod tvoří především smyčcové nástroje, dvě klariny, dvě tromby a varhany,“ vysvětluje Marek Štryncl, dirigent orchestru.

Text byl sepsán některým z řeholníků a je založen na textech ze Starého Zákona přesně podle řádových zvyklostí. Tyto skladby, označené jako „oratorium musicum“ nebo „opera passionis“, jsou uchovány právě v Želivské sbírce.

„Zajímavé jsou přípisy kopistů v oratorních hlasech, což byli žáci želivského gymnázia, kteří mimo jiné také účinkovali při těchto produkcích,“ říká o těchto pašijových dílech Marek Štryncl. Na základě této své činnosti byli studenti gymnázia v klášterních análech pochvalně zmiňováni.

Jan Anselm Fridrich:
Musica in luctu sive piae cosiderationes in amarissimam Christi passionem
– Hudba v zármutku neboli zbožné rozjímání o hořkém umučení Krista

9. 3. 2018, kostel v Sedleci u Karlových Varů, 19:00
10. 3. 2018, HAMU Praha – sál Martinů, 10:30

Musica Florea, dir. Marek Štryncl, sbor Collegium Floreum
Soprán: Eva Benett
Alt: Jan Mikušek
Tenor: Václav Čížek
Bas: Jiří Miroslav Procházka

TAGGED:Musica Florea
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Hudební festival Antonína Dvořáka v Příbrami letos slibuje i Pavola Breslika a Adrianu Kučerovou
Next Article Marius Petipa – choreograf génius (1). Mládí
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up