Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Acise a Galateu v Händelově opeře ztvární operní pěvci i loutky
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
PR Zprávy

Acise a Galateu v Händelově opeře ztvární operní pěvci i loutky

PR
Published: 23/11/2017
Share
4 Min Read
SHARE

Soubor staré hudby Collegium Marianum s mezinárodním renomé uvede již v neděli 26. listopadu v pražském Divadle ABC pastorální operu Georga Fridricha Händela Acis a Galatea v originálním společném nastudování s loutkovým divadlem Buchty a loutky. Unikátní představení je součástí podzimních Barokních večerů, kterými si letos soubor Collegium Marianum pod vedením Jany Semerádové aktivně připomíná 20. výročí svého založení. „Naše spolupráce na Cavalliho opeře La Calisto byla natolik inspirativní, že jsme se rozhodli pro další společný operní projekt. A tentokrát s jiným přístupem, který by vyzdvihnul snový a magický charakter mytologického příběhu, tak mistrně zhudebněného Händelem,“ popisuje Jana Semerádová spolupráci s Buchtami a loutkami a dodává: „Interakce mezi zpěváky a loutkami, scénické efekty spolu s vysoce výmluvnou Händelovou hudbou, slibují bezesporu nezapomenutelný zážitek.“ Vedle skvělých interpretů pěveckých partů, Tomáše Krále a Benedikta Kristjánssona, září jméno teprve devatenáctileté pěvkyně Patricie Janečkové, která díky baletní průpravě skvěle zvládá i originální pohybovou stylizaci, mísící exaltovanou barokní gestiku s prvky typickými pro pohyb loutek. Návštěvníci se mohou těšit i na tenoristy Patricka Grahla a Tomáše Lajtkepa.

Nadšení a systematická práce, badatelský přístup i práce s emocemi, typická pro baroko, se staly poznávacím znamením letos dvacetiletého souboru Collegium Marianum. Pod vedením Jany Semerádové soubor objevuje zapomenuté autory a skladby, aby jim po staletích vdechl nový život a mladistvou energii. V prosinci uzavře Collegium Marianum úspěšný koncertní cyklus Barokní podvečery vánočními kantátami a písněmi od Neapole po Versailles v programu nazvaném Šalmaje pastýřů.

Více na www.collegiummarianum.cz a na www.baroknipodvecery.cz.

Milostný příběh Acise a Galatey, který zazní 26. listopadu v Divadle ABC, se dočkal již mnoha podob. Sám G. F. Händel jej zhudebnil hned třikrát. Děj vychází z řecké mytologie a libreto opery je založeno na Ovidiových Proměnách. Hudba této pastorální opery je hluboká a zároveň hravá, zobrazuje nejen lidské vášně, ale také přírodní živly, je tedy jako stvořená pro spolupráci souboru Buchty a loutky s orchestrem Collegium Marianum. „ Hudebního nastudování se zhostila flétnistka a umělecká vedoucí souboru Collegium Marianum Jana Semerádová, která zde uplatnila i své zkušenosti s barokní gestikou. Divadelní podobu režíroval Vít Brukner ze souboru Buchty a loutky. V rolích Galatey, Acise, Polyphema, Damona a Coridona se představí vynikající sólisté v čele s Patricií Janečkovou, Benediktem Kristjánssonem a Tomášem Králem.

Collegium Marianum se věnuje hudbě českého a středoevropského baroka, zejména méně známým autorům, od roku 1997. Zájem zakladatelky a umělecké vedoucí Jany Semerádové o baroko v širším kontextu, který zahrnuje jak muzikologickou badatelskou činnost, tak studium barokní gestiky, deklamace a tance, soubor dovedl k nevšední dramaturgii s řadou projektu spojujícím barokní hudbu s dobovým tancem, divadlem i loutkami. Soubor, který si vydobyl mezinárodní renomé, úzce spolupracuje s významnými evropskými dirigenty, sólisty, režiséry či choreografy jako jsou Andrew Parrott, Hana Blažíková, Damien Guillon, Peter Kooij, Sergio Azzolini, François Fernandez, Simona Houda-Šaturová, Benjamin Lazar, Jean-Denis Monory či Gudrun Skamletz. Významná je též spolupráce s loutkovým divadelním souborem Buchty a loutky, se kterým Collegium Marianum uvádí originální projekty (kromě Acise a Galatey to byla také loutková opera Calisto a České Vánoce). Soubor úspěšně vystoupil na festivalech a prestižních pódiích jako například Festival Oude Muziek Utrecht, Tage Alter Musik Regensburg, Bachfest Leipzig, Potsdam Festspiele, Festival de Sablé, Bolzano Festival, Palau Música Barcelona, Pražské jaro, Svatováclavský hudební festival či Concentus Moraviae. Má za sebou rozsáhlou nahrávací činnost a je také rezidenčním orchestrem Letních slavností staré hudby, mezinárodního festivalu, za jehož nápaditou a vysoce propracovanou dramaturgií také stojí Jana Semerádová.

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Dirigent Liebreich před českou premiérou: Hosokawova Meditace není o tragédii, ale o přijetí přírody
Next Article Jurowského dlouhé prsty a Tetzlaffova svoboda
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up