Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: PKF – Prague Philharmonia ve znamení čísla dvě! K orchestru se vrací dirigent Jakub Hrůša
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
PR Zprávy

PKF – Prague Philharmonia ve znamení čísla dvě! K orchestru se vrací dirigent Jakub Hrůša

PR
Published: 17/10/2017
Share
3 Min Read
SHARE

Čerstvě po svém debutu se San Francisco Symphony se v neděli 22. října vrátí k orchestru PKF – Prague Philharmonia jeho bývalý šéfdirigent Jakub Hrůša. Program Orchestrální řady (A) ve Dvořákově síni Rudolfina bude ve znamení čísla dva a nabídne originální kombinaci díla Ludwiga van Beethovena, Bohuslava Martinů a W. A. Mozarta.

Z Beethovenova díla zazní skladby spojené s jedinou autorovou operou Fidelio. „Program jsem zarámoval ve shodě s dramaturgií letošní sezony PKF – Prague Philharmonia a sólovým číslem Kateřiny Kněžíkové (pozn. árie Marzelliny z 1. dějství opery Fidelio „O, wär‘ ich schon mit dir vereint“) dvěma Beethovenovými předehrami k opeře Fidelio. První z nich zvaná Leonora III je úchvatná, ale autor se přeci jenom nakonec rozhodl ji do konečné verze svého mistrovského díla nezařadit a nahradit ji předehrou jinou, stručnější, dnes zvanou prostě Fidelio. Jejich srovnání v jednom programu bude inspirativním pendantem k historii obou děl Bohuslava Martinů,“ uvádí Jakub Hrůša.

V podání Dvořákova tria, mimo jiné vítěze Soutěže Nadace Bohuslava Martinů, ve složení Ivo Kahánek (klavír), Jan Fišer (housle, koncertní mistr PKF – Prague Philharmonia) a Tomáš Jamník (violoncello) budou mít posluchači vzácnou příležitost slyšet v těsné konfrontaci dvě díla Bohuslava Martinů pro klavírní trio a smyčcový orchestr. Ta vznikla ve stejném roce za zajímavých pohnutek. Proč sáhnul Jakub Hrůša po této dramaturgii? „První skladbu napsal Martinů v tomtéž roce jako druhou, když mu byl dříve komponovaný Koncert zaslán vydavatelstvím Schott zpět k přepracování. Martinů skladbu odložil a napsal zcela nové dílo – Concertino, které již bylo přijato bez výhrad. Bude nesmírně zajímavé porovnat v jednom večeru dvě skladby komponované ve stejném roce se stejným záměrem a zamyslet se nad popudy skladatele k přetvoření téhož konceptu v tak krátké době. Mělo nakladatelství pravdu?“

Večer doplní slavná Mozartova koncertní árie Bella mia fiamma, addio, kterou skladatel napsal po úspěšné pražské premiéře Donna Giovanniho pro manželku svého hostitele, zpěvačku Josefinu Duškovou.

Dvě předehry, dva koncerty pro klavírní trio a smyčce a dvě sopránové árie. Třetí orchestrální večer PKF – Prague Philharmonia ve znamení číslice „2“ ve vynikajícím obsazení Kateřina Kněžíková, Dvořákovo trio a dirigent Jakub Hrůša v neděli 22. října od 19.30 ve Dvořákově síni Rudolfina.

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Anne Sofie von Otter v Podzimní sonátě, Jenůfa v Kanadě a nové Flórezovy role
Next Article Goodbye Prague! Ennio Morricone se loučil s pražským publikem
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up