Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Sopranistka Anda-Louise Bogza poprvé v kostele svatého Vavřince
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Čtenářský blog

Sopranistka Anda-Louise Bogza poprvé v kostele svatého Vavřince

Vaněk Stanislav
Published: 26/09/2017
Share
2 Min Read
SHARE

Čtenáři Opery Plus blogují

Čtyřiadvacátého zářijového večera se v malostranském kostele svatého Vavřince, významné stavební památce období gotiky a zároveň osobité koncertní síni, představila hudbymilovnému publiku poprvé v těchto prostorách ve svém recitálu sólistka Opery Národního divadla, sopranistka Anda-Louise Bogza za doprovodu klavírní virtuózky Ladislavy Vondráčkové.

Ladislava Vondráčková, Anda-Louise Bogza (zdroj archiv autora)

Oficiální program recitálu obsahoval skladby Richarda Wagnera, Franze Liszta, Johannese Brahmse, Maurice Ravela, Giacoma Pucciniho a Léa Delibese. Anda-Louise Bogza interpretovala jednotlivé skladby s velkou jistotou a plnou barevností ve spodní, střední i vrchní poloze. V první části recitálu, jíž bylo pět Wagnerových písní zkomponovaných na texty Mathilde Wesendonck, byla v jejím hlase znát jistá zastřenost, jejíž stopa se ztratila souběžně s počátkem druhé části, ve které zazněly ukázky z tvorby Johanesse Brahmse. Její výkon gradoval ve třetí a zejména čtvrté části recitálu – prokázala, že Ravelovy i Pucciniho skladby jsou jejímu pěveckému naturelu nejbližší – jak dosvědčila i volba prvního přídavku – Pucciniho árie O mio babbino caro z opery Gianni Schicchi jí byla interpretována s dokonalým frázováním a zároveň s velkou dávkou emocí. Svůj recitál zakončila druhým přídavkem, jímž byla slavná Habanera z Bizetovy Carmen, a její výkon byl oceněn bouřlivým potleskem.

Anda-Louise Bogza (zdroj archiv autora)

Klavírní virtuózka Ladislava Vondráčková svým citem pro souhru nepochybně přispěla k celkovému úspěchu večera. V mezihrách mezi jednotlivými částmi recitálu se jí dostalo prostoru, který využila k sólové interpretaci Lisztových skladeb – Petrarkova sonetu č. 104 a slavného Impromptu. Obě díla zahrála s velkou bravurou zpaměti a celkovou úroveň recitálu povýšila o další stupeň. Překvapením večera byl výkon Andy-Louise Bogzy v improvizované roli moderátorky svého vlastního recitálu. Nebylo překvapivé, že rodačka z Rumunska po mnohaletém pobytu v České republice češtinu ovládá, ale jako sympatické se jevilo její skromné a neokázalé chování.

 

I váš text v této rubrice rádi uveřejníme. Naše adresa: [email protected]

 

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Jiřího Bělohlávka nahradí pětice dirigentů, jméno nového šéfdirigenta Česká filharmonie oznámí v polovině října
Next Article Pocta Jarmile Novotné v Rudolfinu
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up