Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Průměrný London Philharmonic Orchestra s kvalitním dirigentem Vladimirem Jurowskim
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Průměrný London Philharmonic Orchestra s kvalitním dirigentem Vladimirem Jurowskim

Ačkoliv má orchestr ve skupině dechových nástrojů několik výtečných hráčů a velmi kvalitní žesťovou skupinu, celkový obraz i nasazení neposkytly takovou zvukovou hostinu, jakou jsem očekával.

sen. Nováček Libor
Published: 09/09/2017
Share
2 Min Read
SHARE
Vladimir Jurowski, London Philharmonic Orchestra – Dvořákova Praha 8. 9. 2017 (zdroj Dvořákova Praha / foto © Petra Hajská)

K rozčarování přispěla i úvodní interpretace Dvořákova díla Polednice, která byla zřejmě vyžádána dramaturgií festivalu Dvořákova Praha. Řada nepřesností, rozostřené ladění dechové skupiny ani hlubší ponor Vladimira Jurowského nevytvořily ideální obraz Dvořákova dramatického díla.

Prokofjevův Houslový koncert č. 1 klade na interpreta mimořádné technické nároky a Alina Ibragimova se svými štíhlými prsty je zvládá ve skocích, v intonační brilanci i zvonkových trylcích se stříbrnou precizností mimořádně skvěle. Ačkoliv dává do hry veškerou energii, provedení i kvůli málo barevnému nástroji, jednorychlostnímu vibratu a méně modulujícímu tónu přepjatého smyčce nevyznělo ve vší své barevné opulenci. I v Bartókově přídavku chybělo zvukové kouzlo a pel, a to i ve smyčcové sekci London Philharmonic Orchestra.

Jurowského provedení Šostakovičovy Symfonie č. 11 bylo elegické, zvukově opulentní a dirigent ukázal, že svými výraznými gesty dovede účinně využít dominanci nástrojových skupin. Hebké pizzicato smyčců, nádherné sólo anglického rohu, tmavé lesní rohy, medový tón violové sekce i bryskní efekty šestičlenné sekce bicích nástrojů daly dílu vše, co mu patří. I když bych si dokázal představit naléhavější zpodobnění velkého otroctví, které tehdy v Rusku panovalo.

Hodnocení autora glosy: 70%

 

Dvořákova Praha 2017
London Philharmonic Orchestra, Jurowski, Ibragimova
Alina Ibragimova (housle)
Dirigent: Vladimir Jurowski
London Philharmonic Orchestra
8. září 2017 Dvořákova síň Rudolfina Praha

program:
Antonín Dvořák: Polednice, op. 108, B. 196
Sergej Prokofjev: Koncert pro housle a orchestr č. 1 D dur, op. 19
Dmitrij Šostakovič: Symfonie č. 11 g moll, op. 103 „Rok 1905“

www.dvorakovapraha.cz

TAGGED:Alina IbragimovaDvořákova PrahaLondon Philharmonic OrchestraVladimir Jurowski
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Nezdolný elán ve službách opery. Jiřina Marková-Krystlíková slaví šedesátiny
Next Article Vášeň pro českou operu. Sedmdesátiny oslaví britský režisér David Pountney
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up