Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Z festivalu Nultý bod 2017: Cabeza
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Tanec

Z festivalu Nultý bod 2017: Cabeza

V týdnu od 17. do 23. července 2017 probíhá v centru Prahy opět mezinárodní divadelní festival Nultý bod, zaměřený na žánr tanečního a pohybového divadla v propojení s dalšími druhy vizuálního i živého umění. Jeho cílem je představit nejen českému publiku nejnovější trendy v této oblasti, stejně jako podpořit uměleckou komunikaci tohoto směru. Za tímto účelem probíhá každoročně i workshop, letos nazvaný Performing Arts for the Future 2017, který je ve dvou skupinách otevřen jak zkušeným profesionálům, tak i začínajícím umělcům. Mezi ty, kteří vedou tyto lekce, patří letos i španělský choreograf Daniel Abreu, který do České republiky přivezl autorské představení Cabeza (v překladu Hlava) a diváci jej měli možnost vidět (stejně jako většinu dalšího programu festivalu) na jevišti Divadla v Celetné, v úterý 18. července 2017.

Smugalová Zuzana
Published: 20/07/2017
Share
2 Min Read
SHARE

Název tohoto sóla hovoří za vše. V Cabeze se diváci stávají účastníky jakési sondy do vnitřního světa lidské hlavy. Relativně prázdný prostor (až na nevelkou hromadu uschlých větví v levé části jeviště), zaplňují pohyby tanečníka. Ty, stejně jako se ve skutečném mozku splétají nervová centra, přecházejí v nejjemnějších detailech skrze rotace kloubů a svalů od jedné části těla ke druhé, a to v plynulé návaznosti, tolik typické pro nejsoučasnější trendy jevištního tance. Ačkoliv jednotlivě vytvářené obrazy, oddělené nejen vizuálně, ale i hudebně, působí více abstraktně, je v nich evidentní konkrétní motivace pohybu i sdělovaného obsahu. Každý z nich má svůj vlastní námět, který je zároveň akcentován scénograficky nejen light designem, ale například i kouřem vytvářejícím jakousi mihotavost vzpomínek. Jako bychom se neurologickým řezem dostávali až na dřeň našeho myšlení a míst, kde se rodí nutkavost našeho jednání. Díky promyšlenému časování však nic z toho nepůsobí zdlouhavě a čtyřicet minut představení ubíhá jako voda.

Daniel Abreu patří mezi významné španělské umělce střední generace, a jak lze soudit podle viděného, zcela právem. Vyspělost jeho choreografického slovníku dokonale ladí s vyzrálostí jeho tanečního projevu, se kterou zvládá obsáhnout vše, co potřebuje ukázat a sdělit. Vyhýbá se planosti a zdlouhavosti a potvrzuje zaměřený směr současného evropského tance. Věřme, že i další program festivalu Nultý bod bude stejně dobrý.

Hodnocení autorky recenze: 90%


Nultý bod 2017

Cabeza
Choreografie a interpretace: Daniel Abreu
Asistent režie: Igor Calonge
Hudba: Christian Fennesz
Světelný design: Irene Cantero
Osvětlovač: David Benito
Scéna: Dácil González, Igor Calonge, Irene Cantero and Daniel Abreu
Fotografie: Jesús Robisco and Capricolor
Spolupráce: The Graner (Barcelona) a the Centro de Danza Canal (Madrid)
Premiéra 3. listopadu 2012 Mercat de les Flors Barcelona
(psáno z reprízy 18. 7. 2017 Divadlo v Celetné Praha)

www.nultybod.cz

TAGGED:Daniel AbreuDivadlo v CeletnéNultý bod
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Vizionář Steve Jobs míří na operní jeviště. Hudba byla vytvořena s pomocí dvou počítačů Apple
Next Article Salcburský festivalový maraton na startu. Beznadějně vyprodána je také Aida s Netrebko, vstupenky byly i za 12 tisíc
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up