Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Pražský filharmonický sbor na operním festivalu v St. Gallenu
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
PR Zprávy

Pražský filharmonický sbor na operním festivalu v St. Gallenu

PR
Published: 20/06/2017
Share
3 Min Read
SHARE

Pražský filharmonický sbor byl letos opět pozván k hostování na festivalu ve švýcarském St. Gallenu – St. Galler Festspiele, kde pravidelně vystupuje již od roku 2006. Letos se zde bude podílet na provedení dvou děl Alfreda Catalaniho: sérii představení opery Loreley (premiéra 23. června 2017) a Mše e moll (6. června 2017).

K italskému skladateli Alfredu Catalanimu (1854–1893) nebyl osud moc nakloněn. Catalani už ve 20 letech onemocněl tuberkulózou (zemřel v pouhých 39 letech) a navzdory obrovskému úspěchu oper Loreley a La Wally byla později jeho tvorba zastíněna operami Mascagniho, Leoncavalla a Pucciniho. Nicméně nad Loreley nejprve svítila šťastná hvězda. Nakladatel Giovannina Lucca si u Catalaniho objednal novou operou, o kterou ihned projevil zájem impresário Teatro Regio v Turíně Giovanni Depanis. Libreto napsal Carlo d´Ormeville podle slavné básně Lorelei Heinricha Heineho o krásné zlatovlasé panně, jejíž zpěv upoutá lodníka natolik, že se svou lodí ztroskotá. Catalani operu s názvem Elda dokončil v roce 1877, premiéra se uskutečnila v Turíně 31. 1. 1880. Zcela triumfální premiéru zažila přepracovaná verze opery s novým názvem Loreley opět v Turíně, 16. 2. 1890. Catalani tehdy napsal impresáriovi Depanisovi: „Loreley je moje nejlepší dílo“. O Loreley projevila zájem řada divadel, ale marně: nakladatelství Giovanniny Luccy koupil Ricordi a ze záhadného a dosud neobjasněného důvodu zablokoval navzdory opakovaným skladatelovým prosbám přepracovanou verzi Loreley; k dispozici dal pouze původní verzi opery Elda. Loreley byla pak uvedena pouze jednou, v roce 1894 v milánské La Scale, na památku Catalaniho, který rok předtím zemřel.

Inscenace Loreley v nastudování amerického režiséra Davida Aldena a švýcarského dirigenta Stefana Bluniera bude v St. Gallen uvedena sedmkrát od 23. 6. do 7. 7., v titulní roli alternují Aušrinė Stundytė z Litvy a Italka Elena Rossi, kterou známe jako vynikající Thérèse v české premiéře Poulenkovy opery Prsy Tirésiovy ve Státní opeře Praha 2007. Elena Rossi se ujme také sopránového partu v Catalaniho Mši e moll z roku 1872 v provedení Symfonického orchestru St. Gallen pod taktovkou Otto Tauska (6. července 2017 v Katedrále St. Gallen).

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Štěstí přeje připraveným. Česká režisérka sklízí v Oslu ovace za Pelléa a Mélisandu
Next Article Finále sezony SOČRu: Musíme zemřít, abychom se mohli znovu narodit
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up