
Večer otevřela energická hudba Georga Friedricha Händela, jejíž slavnostní charakter uvedl publikum do pestré dramaturgie koncertu, sahající od baroka po romantismus. Posluchači ocenili jak sólové výkony (např. Straussovo Andante v podání Kryštofa Kosky nebo Mozartův koncert v podání Jana Vobořila jun.), tak komorní souhru více hornistů, která vyvrcholila noblesním Händelovým finále, tentokrát pod taktovkou Ondřeje Vrabce. Kateřina Javůrková interpretací Straussova Koncertu č. 1 vnesla do večera nejen technickou bravuru, ale i silný emocionální náboj. V dramaturgii koncertu zazářila výjimečná úprava Rachmaninova Klavírního koncertu pro osm lesních rohů a klavír, jejíž netradiční provedení okouzlilo barevností a citlivou dynamikou.
„Jsem nesmírně rád, že máme možnost se na tak příjemném místě sejít. Je to příležitost strávit se spoluhráči hornové sekce České filharmonie intenzivní hudební víkend a předat své zkušenosti mladší generaci.“ pochvaluje si atmosféru a příležitost k setkání Jindřich Kolář, zakladatel Jarní akademie hornistů České filharmonie.
Dvoudenní program akademie byl nabitý. Zahrnoval více jak čtyřicet individuálních masterclasses, korepetice, čtyři účastnické koncerty, dva otevřené workshopy špiček oboru, open-air koncert v zámeckém parku i galakoncert.

Mladí hornisté absolvovali individuální lekce s předními členy České filharmonie a zapojili se také do otevřených workshopů Ondřeje Vrabce a Radka Baboráka, kteří inspirují svým interpretačním přístupem studenty i profesionály po celém světě. Pro Radka Baboráka to byla premiérová účast na 5. ročníku akademie. Mladým hudebníkům předvedl, jak se nebát hledat vlastní zvuk a jak ze svého nástroje dostat maximum výrazu.
Celý víkend završilo vystoupení souboru hornistů Letních hornových kurzů Broumov pod uměleckým vedením prof. Jindřicha Petráše v zámeckém parku, které bylo výjimečné nejen výkony, ale i svou jedinečnou atmosférou.
„Tato akce je krásným příkladem toho, jak se může mezigenerační dialog propsat i do vrcholného umění,“ říká ředitelka festivalu Ivana Leidlová. „Je úžasné sledovat, jak se zámek Liteň znovu stává místem inspirace, kde mladí hudebníci čerpají zkušenosti od mistrů a mistři se zase nechávají osvěžit mladou energií. “
Jarní akademie hornistů i Festival Jarmily Novotné tak znovu potvrzují, že v hudbě nejde o volbu mezi tradicí a inovací – tyto dvě síly se vzájemně doplňují.